MAINĀM AUTOMAŠĪNAS: RENAULT ATKLĀJ SCENIC VĪZIJU / RENAULT NORDE / Jaunumi

MAINĀM AUTOMAŠĪNAS: RENAULT ATKLĀJ SCENIC VĪZIJU

RENAULT PĀRIET NO SACENSĪBAS PAR APJOMU, LAI RADĪTU EKONOMISKO, VIDES UN SOCIĀLO VĒRTĪBU AR MĒRĶI KĻŪT PAR OGLEKĻA NEITRĀLU EIROPĀ LĪDZ 2040.GADAM UN VISĀ PASAULĒ LĪDZ 2050.GADAM.

Lai palīdzētu sasniegt šos mēŗkus, renault atklāja sava jaunā scenic vision konceptauto changenow samitā Parīzē. Tas iemieso Renault apņemšanos ilgtspējīgai attīstībai un atspoguļo zīmola plānu dekarbonizēt visu tā dzīves ciklu.

Renault raksta jaunu nodaļu savā vēsturē ar novatorisku konceptauto, kas ir gan viens, gan otrs pionieris un sapņotājs. No ārpuses tas paredz nākotnes 100% elektrisko ģimeni transportlīdzeklis Renault klāstā. Iekšpusē un tehnoloģiski tas aicina jūs ceļot citā laikā, uz nākotni, kurā tehnoloģijas un inovācijas kalpos ilgtspējīgākai un videi draudzīga pasaule.


“Ar visām mūsu korporatīvajām saistībām nepietiek, ja mēs tās neizpildām līdz galam transportlīdzekļiem. Tāpēc es aicināju Renault komandas nākt klajā ar pirmo konceptauto, kas pilnībā iemieso mūsu jauno ESG stratēģiju un tās 3 idejas: vidi, drošību un iekļaušanu. Mēs to nosaucām par Scénic Vision. Scenic tāpat kā mūsu ikoniskā "voiture à vivre" un Vision, jo tas ir atbilstošs cilvēku iecerētajam." sacīja Luca de Meo, Renault grupas un Renault zīmola izpilddirektors. 

Scénic Vision nosaka jaunu ceļu ilgtspējīgākai, drošākai un iekļaujošākai mobilitātei. Vizionārs un pētniecisks, tas iemieso vismodernākās tehnoloģiskās perspektīvas dekarbonizācijai un iemieso trīs Renault grupas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas pīlārus: vidi, drošību un iekļaušanu.

  • Ekodizaina un aprites ekonomikas inovācijas, kas ietver vairāk nekā 70% pārstrādātu materiāli, tostarp vairākas slēgtas cilpas, un 95% ir pārstrādājami, tiešā veidā veicina resursu saglabāšanu.
  • Tā hibrīda elektriskās un ūdeņraža spēka piedziņas mērķis ir samazināt ar enerģiju saistīto dīkstāves laiku uzlāde, vienlaikus samazinot oglekļa emisiju, tostarp akumulatoru. Renault Scénic Vision ir nulles emisijas ražošanā un lietošanā ar par 75% mazāku oglekļa pēdu nekā parasts elektriskais transportlīdzeklis ar akumulatoru.
  • Borta tehnoloģijas piedāvā drošību vadītājiem un pasažieriem, stūrī negadījumu skaits līdz pat 70%. Šī konceptauto dizains atspoguļo arī komandu vēlmi radīt pieejamu  un atbilstošu auto ikvienam. 

"Scénic Vision konceptauto iemieso Renaulution pārveidi par videi nekaitīgāku, uz tehnoloģijām orientētu uzņēmumu. Tā aptver klimata, resursu saglabāšanas, lietotāju drošības un veselības problēmas,un pieejamība. Tas atklāj jaunu nodaļu mūsu transportlīdzekļu attīstībā, viscaur dizainam līdz pat dzīves galam. Papildus tam, ka tas ir dizaina objekts, tā ir virkne mērķu, ko Renault Group ir sev izvirzījis un kas pakāpeniski tiks ieviesti nākamajās transportlīdzekļu paaudzēs," sacīja Klea Martineta, VP grupas ilgtspējības jautājumos.

DIZAINS, KAS PAVER CEĻU JAUNĀM PERSPEKTĪVĀM

Scénic Vision konceptauto ir īsts Renault "Nouvelle Vague" iemiesojums un rezultāts rūpīgi veiktam  dizaina vingrinājumam un drosmīgām estētiskās izvēlēm. Tās dizains paredz dažādu laikuapvāršņus Renault transportlīdzekļu klāstam. Eksterjers atklāj jaunas formas un stilu ģimenes modelim, kas tiks tirgots 2024. gadā. Tā interjera dizains ir tālredzīgs nākotnes pētījums Renault saloniem. Tā hidrīda elektriskā un ūdeņraža spēka piedziņa atspoguļo Renault vēlmi rast risinājumus visiem izmantošanas veidi un ir daļa no ilgtermiņa redzējuma pēc 2030. gada. Šis dizains paver ceļu uz jaunām perspektīvām, kur pasaulē automašīnas un cilvēki saplūst ar vienām un tām pašām vērtībām.

“Scénic Vision ir jauna nodaļa Renault grupas un zīmola vēsturē. Šī koncepcija paredz jaunā Scénic 100% elektriskā modeļa ārējo dizainu 2024. gadam un jaunā Renault dizaina valodu. Interjera dizains ir tālredzīgs nākotnes pētījums Renault interjeriem .Scénic Vision piedāvā tehnoloģiju un inovāciju komplektu ilgtspējīgai mobilitātei," sacīja Žils Vidals, Renault zīmola dizaina nodaļas viceprezidents.

Renault un Jean-Michel Jarre

“Jean-Michel Jarre ir elektroniskās mūzikas pionieris. Viņš ir novatorisks, graujošs, populārs... visi vārdi, kas viņu saista ar Renault zīmolu, ” sacīja Luka de Meo, Renault grupas un Renault izpilddirektors.

Jean-Michel Jarre ir franču komponists, izpildītājs un ierakstu producents. Nāk no pasaules elektroakustiskajā pētniecībā viņš ir piešķīris elektroniskajai mūzikai populāru dimensiju. Jean-Michel Jarre ir mākslinieks un arī inženieris, viņš pastāvīgi ir saistījis tehnoloģijas un jaunradi. Tas ir ļoti tuvu tam, kā Renault redz inovācijas. JMJ ir arī ļoti iesaistīts vides aizsardzībā kā UNESCO vēstnesis kopš 1993. gada  (par vides un izglītības tēmām).

Sadarbība ar Jean-Michel Jarre aizsākās Scénic Vision tapšanas pirmajās dienās, tieši uz akustiku un signālu apstrādi. Mākslinieks sadarbojās ar dizaina komandu, lai veidotu konceptauto skaņas parakstu, ievērojot ideju “rūpēties par resursiem” ar pieeju “mazāk ir vairāk”, kur rezultātā tika izmantots tikai 1 skaļrunis uz katrām durvīm un skaņu burbuļu sistēma uz katra galvas balsta.

Scenic Vision ir sākums ciešai sadarbībai ar Jean-Michel Jarre. Mākslinieks būs Renault zīmola vēstnieks, kas kopā ar komandām strādā pie nākotnes risinājumiem, kas iekļaujami produktu klāstā.

RŪPES PAR RESURSIEM

Eko-dizains

  • 70% no automašīnā izmantotajiem materiāliem tiek pārstrādāti un vairāk nekā 95% no transportlīdzekļa tiek pārstrādāti un atkārtoti pārstrādāti, ieskaitot akumulatoru;
  • Transportlīdzekļa grīda tika veidota, aglomerējot plastmasas lūžņus no citiem resursiem (piena pudelēm, plastmasas caurulēm utt.). Visā transportlīdzeklī 30% plastmasas ir bioloģiski iegūta. Transportlīdzekļa armatūra ir izgatavota no otrreizēji pārstrādāta oglekļa, kas ir saņemts no aviācijas nozares;
  • Āda netiek izmantota un  ir aizstāta ar 100% pārstrādātu poliesteru ar zemu oglekļa saturu;
  • Degvielas elementa tvertne ir izgatavota no oglekļa šķiedras, kas iegūta no pārstrādātiem papīra atkritumiem.

Labāka gaisa kvalitāte

  • Iekšpusē: gaisa filtrs, kas atrodas vadītāja durvīs, uzlabo gaisa kvalitāti transportlīdzekļa iekšpusē, izmantojot ārējā gaisa filtrēšanu;
  • Ārpusē: melnie pigmenti krāsā ir iegūti daļiņu apstrādes rezultātā, kas notverti atmosfērā; krāsa bez sintētiskā pigmenta, kas veicina gaisa kvalitātes uzlabošanu.
     

Rūpes par klimatu 

Labākais no elektrības un ūdeņraža

  • H2-Tech tehnoloģija: hibrīda transportlīdzeklis, gan elektrisks, gan ar ūdeņradi, aprīkots ar 16 kWdegvielas šūnu. H2-Tech tehnoloģija ir balstīta uz "diapazona paplašinātāja" tehnoloģiju, kas ļauj pārvadāt divreiz vieglāku akumulatoru vienā diapazonā veicinot dekarbonizāciju, kas pārsniedz transportlīdzekļa elektrifikāciju. Lai gan šis risinājums ir vīzija par vieglo automašīnu, Renault Group caur Hyvia (kopuzņēmums ar Plug Power) jau piedāvā H2 risinājumus LCV;
  • 2030. gadā un turpmāk, kad ūdeņraža staciju tīkls būs pietiekami liels, jūs varēsiet  nobraukt līdz 800 km vai, piemēram, 750 km no Parīzes līdz Marseļai bez apstāšanās, lai uzlādētu akumulatoru. Jums būs jāapstājas tikai uz 5 minūtēm vai mazāk, lai aizpildītu ūdeņraža tvertni;
  • Pēc jau noslēgtajām partnerattiecībām šim transportlīdzeklim ir ogleklis nospiedums, kas ir par 75% mazāks nekā tādam elektriskam transportlīdzeklim kā Megane E-Tech Electric. Tā akumulators ir līdz pat 60% mazāk oglekļa intensīvs nekā līdzvērtīgs akumulators, pateicoties  zema oglekļa satura minerālu izmantošanai. 

Rūpes par cilvēkiem

Drošība

  • Vispārējs caurspīdīgums un redzamība - automašīnas priekšpusē integrētā kameru sistēma paplašina vadītāja redzamo lauku par 24%, attēlojot tiešo vidi uz ekrāna, kas novietots uz paneļa. Tādējādi vējstikls tiek palielināts līdz 180°, lai nodrošinātu pilnīgu un pārliecinošu redzamību;
  • Jaunās paaudzes drošība - riska novērtēšanas saskarne palīdz paredzēt pēdējā brīža stresa situācijas. Tas kompensē autovadītāja iespējamo uzmanības trūkumu un sniedz personalizētus padomus, kā nepārtraukti uzlabot braukšanas paradumus. Šī saskarne nodrošina arī personalizētus ar veselību saistītus padomus autovadītājam, analizējot kameras veiktos ierakstus un pievienotos sensoru savāktos datus (sirdsdarbības ātrums, nogurums utt.).

Iekļaušana 

  • Auto, kas pielāgojas tā vadītājam - sejas atpazīšanas sistēma ļauj atvērt durvis un iestatīt transportlīdzekļa iestatījumus, pielāgojot tos atbilstoši vadītājam;
  • Īpaši personalizēta un iekļaujoša skaņas telpa -  katrs sēdeklis ir aprīkots ar mikrofoniem un skaļruņiem, lai nodrošinātu katrai persoani audio atmosfēru (radio, hi-fi, balss atbalstīta braukšana). Pasažieru un vadītāja balss retranslācija un, ja nepieciešams, balss pastiprināšana, atvieglo saziņu starp pasažieriem transportlīdzeklī, jo īpaši, ja auto salonā atrodas persona ar dzirdes traucējumiem.

PAR RENAULT

Renault – vēsturisks mobilitātes zīmols un elektrisko transportlīdzekļu līderis Eiropā – vienmēr ir izstrādājis inovatīvus automobiļus. Ar stratēģisko plānu “Renaulution” Renault ir uzsācis vērienīgu, jaunu vērtību radošu transformāciju, virzoties uz konkurētspējīgāku, līdzsvarotāku un elektrificētāku automobiļu klāstu. Tā mērķis ir iemiesot mūsdienīgumu un inovatīvas tehnoloģijas enerģijas mobilitātes pakalpojumu jomā automobiļu nozarē un arī ārpus tās.