OPENR – SKĀRIENJUTĪGO EKRĀNU UN TEHNOLOĢIJU APVIENOJUMS / RENAULT NORDE / Jaunumi

OPENR – SKĀRIENJUTĪGO EKRĀNU UN TEHNOLOĢIJU APVIENOJUMS

OPENR - skārienjutīgo ekrānu un tehnoloģiju apvienojums

OpenR ekrāns jaunajā Mégane E-TECH Electric elektroauto bez šaubām ir pēdējo gadu satriecošākais jaunievedums borta tehnoloģiju jomā. Tā stikla panelis un nepieredzēti lielais izmērs dabiski iekļaujas  salonā. OpenR Link saskarni, kuru darbina “Android” operētājsistēma un kurā izmantota “Google” ekosistēma, lietot ir tikpat vienkārši, kā viedtālruni. Rezultāts ir acīmredzams – ekrāna darbība ir septiņkārt raitāka nekā iepriekšējās paaudzes ekrānam. 

Renault ir izstrādājis līdz šim tirgū nepieredzētu elektronikas arhitektūru, lai modernizētu vadītāja atbalsta sistēmas un padarītu ērtāku skatīšanos ekrānā. Jaunā Mégane E-TECH Electric ir pirmā automašīna, kurā tas īstenots. 

XXL IZMĒRA EKRĀNS PILNĪGAI KOPAINAI

Raugoties no vadītāja sēdpozīcijas, tas ir divdaļīgs digitāls skārienjutīgs ekrāns L formā. Vertikālais 12 collu ekrāns atrodas automobiļa centrālajā konsolē. “Tas ir novietots tā, lai vadītājam būtu labāk pārskatāms un ļautu izmantot visas multivides iespēju priekšrocības, nenovēršot skatienu no ceļa,” skaidro Marks, Renault pieredzes dizaina direktors. Horizontālais 12,3 collu ekrāns ir iebūvēts panelī aiz stūres. Abu ekrānu kopējā platība ir 774 cm2. Tie veido plašu ekrāna zonu un sniedz vēl nebijušu kopainas pieredzi. Tie piestāv plašajam, kvalitatīvi izstrādātajam salonam un ir gluži vienkārši lielākie ekrāni, kādus Renault jebkad iebūvējis automobilī.

Laikā, kad automašīnu ražotāji visu, ko vien var, pārceļ uz ekrāniem, Renault izvēlējies piezemētāku pieeju: Mēs atstājām pogas zem centrālā ekrāna. Tādējādi svarīgākajām funkcijām, piemēram, gaisa kondicioniera iestatījumiem, joprojām tiek izmantota “fiziskā” saskarne. Šī hromēto pogu rinda dabiski iekļaujas salona kopējā dizainā. Turklāt tā varējām izvairīties no “tukšajām”, neizmantotajām pogām zem konsoles, kas bieži sastopamas iepriekšējās paaudzes automobiļos.”

Šīs nemarķētās pogas bija paredzētas kā papildu opcijas, kas būtu pieejamas dažās apdares versijās. Jaunajā Mégane E-TECH Electric visas papildu pogas, piemēram, stūres sildīšana, tiks vadītas caur ekrānu.

AR GOOGLE EKOSISTĒMU UZLABOTA NAVIGĀCIJAS PIEREDZE

 Jaunās Mégane E-TECH Electric lietotāja pieredze līdzinās automašīnā iebūvēta viedtālruņa lietošanai. “Uzskatījām, ka iedvesma jāsmeļas no labākās prakses, ko lietotāji raduši baudīt savā viedtālrunī. Tādējādi viņiem nenāksies apgūt jaunās sistēmas lietošanu,” piebilst Marks.

“Android Auto” un “Apple CarPlay” sistēma joprojām būs pieejama , tomēr saskarne ir izstrādāta tā, lai pavisam izvairītos no tālruņa lietošanas. Visas funkcijas lietotājam ir rokas stiepiena attālumā, un OpenR Link sistēmu darbina “Android” operētājsistēma, tādēļ tajā ir visas pazīstamās lietotnes. Mēs apvienojām spēkus ar vienu no šīs nozares čempioniem – “Google” – un varējām smelties viņu plašās zināšanas.” Lietotņu klāstā ir visa “Google” ekosistēmas klasika, ieskaitot “Google Maps”. Ja klienti lieto “Google Maps” savā tālrunī, viņi atklāj, ka tieši tādu pašu pieredzi var gūt arī sava auto ekrānā – tikai labāku. Ekrāns ir sešas reizes lielāks par vidēja lieluma viedtālruņa ekrānu. Tas noteikti ir ērtāk, kad esi pie automobiļa stūres.”

GRŪTĪBU PĀRVARĒŠANA, IZMANTOJOT DROSMĪGAS IDEJAS

Svarīgs risināmais jautājums bija, kā iekļaut labākos multivides pakalpojumus automašīnas salonā, nemazinot ērtības un komfortu vadītājam. Renault inženieriem un dizaineriem, kas strādāja pie jaunās Mégane E-TECH Electric, nācās īstenot vairākas drosmīgas idejas, lai atrastu ideālu vietu katrai detaļai.

Piemēram, ventilācijas atveres – lielo ekrānu dēļ bija sarežģīti tām atrast vietu. Vertikālais centrālais ekrāns neļāva gaisam pareizi plūst virs uz zem tā. Ekrānu bīdīt uz augšu nevarēja. Lai to atrisinātu, saglabājot vienlaidu virsmas un vienlaikus domājot par pasažieru ērtībām, Renault ventilācijas atveres iebūvēja atlokos. Tie starp ekrāniem ir nemanāmi, turklāt gaisa plūsmu visā salonā virza daudz efektīvāk.

Bija vēl kāds ievērojams izaicinājums – stūre. Pareizāk sakot, grūtības panākt praktiskuma un kompaktuma līdzsvaru. Mērķis bija ierīkot pēc iespējas mazāk pogu, lai centrālā konsole būtu iespējami gluda, tomēr netraucējot vadītājam saskatīt visu informāciju paneļa ekrānā. Tādēļ dizaineri izvēlējās mazāku, kantaināku un centrā plakanāku stūri, lai vadīšana joprojām būtu patīkama, un paneļa ekrāns – salasāms.

Visbeidzot, sarežģīta bija centrālā ekrāna izvietošana – būtībā lielāko vertikālo ekrānu, kādu Renault jebkad projektējis, nācās ierīkot pilnīgi jaunā arhitektūrā. No stilistiskā viedokļa tas bija riskanti, jo paneļa ekrāns bija horizontāls, savukārt otrs – vertikāls,” skaidro Marks. Neraugoties uz to, viņš uzstāja, ka centrālajam ekrānam jāstāv vertikāli – un tā Renault ir darījis jau kopš 2014. gada. “Tāda bija mūsu izvēle, un pie tā arī palikām. Iepriekš šādi ekrānu izvietojām Espace un Clio modeļos un nolēmām tā darīt arī ar jauno Mégane E-TECH Electric. Esam pārliecināti, ka šī ir labākā izvēle, lai nodrošinātu skaidru pārskatāmību, jo īpaši attiecībā uz palīdzību vadītājam un visai navigācijas sistēmai.” Kādēļ vertikāli, nevis horizontāli? “Pārvietojoties jāzina tas, kas notiek tev priekšā, nevis sānos! Turklāt, ritinot garu dziesmu sarakstu “Spotify” vai “Deezer”, vertikāls ekrāna novietojums ļauj vienlaikus parādīt vairāk ierakstu,” atklāj Marks.

Adela KARLIŃSKA, Preses sekretāre Baltijas valstīs