"Renault Group" un "Geely" paraksta līgumu par vadošā piedziņas tehnoloģiju kopuzņēmuma izveidi / RENAULT NORDE / Jaunumi

"Renault Group" un "Geely" paraksta līgumu par vadošā piedziņas tehnoloģiju kopuzņēmuma izveidi

Pēc pamatnolīguma, par kuru ziņots 2022. gada novembrī, Geely Holding Group, Geely Automobile Holdings Limited (minētie uzņēmumi kopā saukti “Geely”) un Renault Group parakstīja saistošu 50/50 kopuzņēmuma līgumu par jauna piedziņas tehnoloģiju uzņēmuma izveidi, kura mērķis ir kļūt par globālu līderi hibrīdo piedziņu un augstas efektivitātes iekšdedzes dzinēju piedziņu izstrādē, ražošanā un piegādē.

Aramco, naftas un dabasgāzes uzņēmums, kurš ar Renault un Geely 2023. gada 2. martā parakstīja priekšlīgumu, vērtē stratēģisko investīciju iespējas šajā jaunajā piedziņas tehnoloģiju uzņēmumā. Aramco investīcijas veicinās šī uzņēmuma izaugsmi un palīdzēs veikt svarīgākos pētījumus un izstrādi sintētisko degvielu risinājumu un nākamās paaudzes ūdeņraža tehnoloģiju jomā. Sintētiskās degvielas, tostarp elektrodegvielas un ūdeņradis, ir daļa no risinājuma automobiļu ražošanas nozares dekarbonizācijai, tostarp automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju, kas brauc pa ceļiem šodien.

Šo kopuzņēmumu kopīgi vadīs Renault Group un Geely, ar vienādu skaitu valdes locekļu formulējot un īstenojot stratēģijas un nosakot kopuzņēmuma darbības virzienu. Sākotnējā organizācija nodrošinās uzņēmuma nepārtrauktību ar diviem vadības centriem, kuru pārziņā būs attiecīgā darbība: Madridē – Renault Group, Handžou līcī – Geely. Struktūrvienību vadītāji strādās jaunā uzņēmuma galvenajā birojā, kuru paredzēts izveidot Apvienotajā Karalistē, lai konsolidētu uzņēmuma vadīšanu, veidotu sinerģiju un definētu nākotnes plānus.

Renault Group un Geely nodos intelektuālo īpašumu vadības centriem, ļaujot tiem pilnīgi neatkarīgi izstrādāt nākotnes piedziņas tehnoloģijas, kas spēs apmierināt visas tirgus cerības. Jaunā kopuzņēmuma papildu produktu portfelis un ietekmes zona reģionos varētu piedāvāt risinājumus 80% globālā iekšdedzes un hibrīdo dzinēju tirgus. Pēc izveidošanas paredzēts, ka jaunais uzņēmums apgādās daudzus rūpnieciskos klientus, tostarp Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company un PUNCH Torino. Nākotnē šis kopuzņēmums spēs nodrošināt piedziņas tehnoloģiju risinājumus “no gala līdz galam” trešo pušu automobiļu zīmoliem un piesaistīs partnerus, lai vēl vairāk stiprinātu šo vērtību ķēdi.

Atbilstoši attiecināmo likumu un noteikumu prasībām Geely Auto un Renault ar šo kopuzņēmumu noslēgs ilgtermiņa iepirkuma nolīgumu iekšdedzes, hibrīdo un plug-in hibrīdo piedziņu (dzinēju un transmisiju) iegādei pasažieru automobiļiem. Turklāt Renault no kopuzņēmuma iegādāsies piedziņas vieglajam komerctransportam, kā arī pasūtīs hibrīdo akumulatoru izstrādi.

Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors:

“Saskaroties ar šodienas izaicinājumiem automobiļu ražošanā, neviens nevar apgalvot, ka viņam vienam pašam ir visi risinājumi. Revolucionāru inovāciju radīšanai nepieciešama zināšanu un resursu apvienošana. Attiecībā uz globālo sacensību, dekarbonizējot sauszemes transportu, nedrīkst zaudēt laiku, un šis nebūs ierastais darījums. Šodien ar lepnumu apvienojam spēkus ar tādu lielisku uzņēmumu, kāds ir Geely, lai izveidotu jaunu tirgus dalībnieku, kas atbilstoši izaicinājuma mērogam spēj mainīt notikumu gaitu un pavērt ceļu iekšdedzes dzinēju tehnoloģijām ar sevišķi mazu izmešu daudzumu. Vēlos pateikties Erikam Li Šufu (Eric Li Shufu) par uzticēšanos – tagad esam gatavi doties uz priekšu!”

Eriks Li Šufu (Eric Li Shufu), Geely Holding Group valdes priekšsēdētājs:

“Esam priecīgi uzsākt šo ceļojumu, lai kļūtu par globālo līderi hibrīdajās tehnoloģijās, nodrošinot automobiļu ražotājiem visā pasaulē risinājumus ar mazu izmešu daudzumu. Mēs ar nepacietību gaidām, kad varēsim strādāt kopā ar Luku de Meo un viņa Renault komandu. Ar šo līgumu vēlreiz apliecinām mūsu apņemšanos izmantot mūsu grupas mēroga tehnoloģiskās zināšanas un zīmola portfeli, lai pirmie dotos ceļā pretī lielākai ilgtspējai un vērtību radīšanai, kas veidos labāku patērētāju pieredzi.”