RENAULT ATGRIEŽAS UZ PODESTA – PIRMAIS ZĪMOLS FRANCIJĀ UN OTRAIS EIROPĀ / RENAULT NORDE / Jaunumi

RENAULT ATGRIEŽAS UZ PODESTA – PIRMAIS ZĪMOLS FRANCIJĀ UN OTRAIS EIROPĀ

Renault zīmols 2023. gada pirmajā pusē klientiem visā pasaulē kopumā pārdeva 770 807 automobiļu (pasažieru auto un vieglais komerctransports). Tādējādi kopējais apjoms palielinājās par 11 %.

Eiropā pārdošanas apjoms 2023. gada pirmajā pusē pieauga par 21 % līdz 501 985 vienībām (pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports). Zīmols būtiski progresē segmentos ar augstu vērtību – augošajā elektrificēto auto** tirgū, C segmentā, mazumtirdzniecībā un darījumos ar vieglo komerctransportu, gluži tāpat kā 2022. gadā.

IZAUGSME ELEKTRIFICĒTO AUTO TIRGŪ

Straujais hibrīdauto pārdošanas apjoma pieaugums (+40%) līdz 83 000 vienībām virza Renault zīmolu augšup uz elektrificēto automobiļu tirgus pjedestāla – kopējais pārdošanas apjoms pieauga par 17 % līdz 132 500 automobiļiem. Lielā mērā šos panākumus nodrošināja Austral un Arkana hibrīda elektriskās versijas, kuru īpatsvars kopējā pārdošanas apjomā attiecīgi bija 65 % un 55 %.

Megane E-Tech electric, kam šis ir pirmais pilnais gads jauno auto tirgū, pirmajā semestrī tika pārdots vairāk nekā 23 000 eksemplāros. Tas ir Francijā visvairāk pārdotais elektroauto savā segmentā. Megane nodrošināja gandrīz 50 % no Renault elektromobiļu noieta, kas kopumā sasniedza 48 000 vienību. 2023. gada otrajā pusē Megane tirdzniecības ģeogrāfiju paplašinās Turcija un Brazīlija.

IZAUGSME DARĪJUMOS AR AUGSTU VĒRTĪBU

Renault zīmola pārdošanā aizvien lielāku daļu veido C segmenta modeļi, kuru noiets 2023. gadā palielinājās par 42 % līdz 136 195 vienībām. Lielu daļu šo panākumu nodrošināja Renault Austral – 2023. gada pirmajā pusē pārdoti39 495 automobiļu, savukārt Renault Arkana progresu apliecina 2023. gada pirmajā pusē pārdota 41 821 vienība.

Spītējot aizvien saspringtajai situācijai piegādes jomā, Renault spēj sasniegt mazumtirdzniecībai izvirzītos mērķus un notur tos optimālā līmenī, vairāk nekā pusi (51 %) automobiļu pārdodot fiziskām personām. Salīdzinot ar vidējo rezultātu tirgū (43 %), tas ir par 8 procentpunktiem vairāk.

IZAUGSME VIEGLĀ KOMERCTRANSPORTA TIRGŪ

Renault turpina pārspēt cerības vieglā komerctransporta tirgū, sasniedzot ar diviem cipariem rakstāmu pārdošanas apjoma pieaugumu. Pārdošanas apjoms visā pasaulē 2023. gadā sasniedza 186 000 vienību (+21,5%), savukārt Eiropā pārdošanas apjoms palielinājās par 25,4% līdz 144 250 vienībām laikā, kaut gan kopējais tirgus pieaugums ir tikai 11,7 %. Latvijā tā tirgus daļa ir 22,4%, un tā ir otrais lielākais ražotājs.

Dinamisko rezultātu nodrošināja mūsu labākie produkti – Kangoo (+11,7%), Express (+48,9%), Master (+13,8 %) un Trafic(+36%), kas ir līderi savos segmentos.

Arī LATAM tirgū Renault pārspēja kopējo pieauguma tendenci (+11,9%) – Oroch (+36,8%), Kangoo (+21,9%)un Master (+15,9%) lielā mērā noteica zīmola noieta pieaugumu par 19 % līdz 27 833 vienībām.

Renault zīmols bija pirmais, kurš pirms 12 gadiem sāka piedāvāt elektriskus komercautomobiļus – Kangoo un Master. Ražotājs turpinās iesākto kursu, izlaižot Trafic Van E-Tech un līdz gada beigām prezentēs arī jaunu ar dažādiem enerģijas nesējiem darbināmu furgonu.

ĪSUMĀ:

  • Renault zīmola pārdošanas apjoms visā pasaulē pirmajā pusgadā sasniedza 770 807 vienības* – par 11 % vairāk nekā 2022. gada pirmajā pusē. Zīmols palielināja pārdošanas apjoma daļu visienesīgākajos kanālos un vērtību veidojošajos segmentos.
  • Eiropā Renault zīmola pārdošanas apjoms pieauga par 21 % līdz 501 985 vienībām. Renault tādējādi kļuva par otro visvairāk pārdoto zīmolu Eiropas tirgū. Lielu daļu apjoma pieauguma veido pārdošanas kāpums Apvienotajā Karalistē (+61 %), Nīderlandē (+58 %), Spānijā (+47 %) un Itālijā (+35 %).
  • Baltijā katrs piektais pārdotais automobilis bija Renault - pārdoti 2377 automobiļi, veidojot 5,7 % tirgus daļu.
  • Latvijā šis ražotājs ir ceturtajā vietā ar 534 pārdotajiem automobiļiem, kas veido 4,7% tirgus daļu.  
  • Renault turpina nostiprināties C segmentā, kur jaunā Austral, Arkana un Megane E-Tech electric panākumi kopējo pārdošanas apjomu palielināja par 42 %.
  • Elektrificēto automobiļu tirgū** Renault pārdošanas apjoms pieauga par 17 %, jo piedāvājumā nonāca divreiz vairāk elektroauto un full hybrid modeļu.
  • Kopumā vairāk nekā puse no Renault automobiļiem Eiropā pārdoti mazumtirdzniecībā.
  • Renault turpina pārspēt cerības vieglā komerctransporta tirgū – pārdošanas apjoma pieauguma rādītāji rakstāmi ar divciparu skaitļiem: pasaulē +21,5 % un Eiropā +25,4 %. Latvija otrajā vietā