JAUNAIS MEGANE E-TECH ELECTRIC – IEDZIĻINĀŠANĀS INOVĀCIJAS BŪTĪBĀ / RENAULT NORDE / Jaunumi

JAUNAIS MEGANE E-TECH ELECTRIC – IEDZIĻINĀŠANĀS INOVĀCIJAS BŪTĪBĀ

GANDRĪZ 125 GADUS RENAULT NEMITĪGI CENTIES RADĪT INOVĀCIJAS. 

Tā izgudrojumi ir izturējuši laika pārbaudi, tos joprojām izmanto arī tagad, daudziem cilvēkiem to nemaz neapjaušot.

Tiešās piedziņas ātrumkārba (1899. gads), kurbuļa aizstāšana ar elektrisku starteri (1909. gads), zobrata-zobstieņa mehāniskā stūre (1950. gads), papildināšana ar piektajām durvīm (1961. gads), infrasarkanā centrālā atslēga (1983. gads), brīvroku atslēgas karte (2000. gads). 

Šie visi un vēl daudzi citi ir Renault patentētie izgudrojumi.

Jaunais Megane E-TECH Electric – pirmais no Renault Nouvelle Vague (Jaunā viļņa) sērijas – parāda, ka Renault vēl joprojām attīstās un meklē inovācijas. Šī automobiļa un tā platformas projektam iesniegti vairāk nekā 300 patentu, un no tiem tika izvēlēti septiņi, kurus izpētīt sīkāk. Sestajā epizodē aprunājamies ar Renault inženiertehnikas ekspertu elektroautomobiļu energopārvaldībā Žanu-Marī L’Huljē (Jean-Marie L’Huillier), kurš mums izklāsta, kā ir palīdzējis pilnveidot elektroautomobiļu klāstu aukstajam laikam, izmantojot atjautīgo sistēmu, kas atgūst siltumu no elektriskā akumulatora un dzinēja.

Jaunais Megane E-TECH Electric ar vienu uzlādes reizi var nobraukt līdz 470 kilometriem. Renault inženieri ir centušies saglabāt pēc iespējas stabilāku sniedzamības diapazonu neatkarīgi no sezonas. Pirmkārt, tas izdevies, izmantojot akumulatora temperatūras regulēšanas sistēmu. Jaunā Megane E-TECH Electric akumulators aukstā laikā tiek sasildīts ar karstā ūdens plūsmu no elektromotora, bet karstā laikā atdzesēts ar auksta ūdens plūsmu no dzesēšanas šķidruma sistēmas, tāpēc akumulators vienmēr ir ideālā temperatūrā, kas nodrošina optimālu uzlādi un sniedzamību.

Renault inženieri ir spēruši vēl vienu soli tālāk, optimizējot automobiļa sniedzamību elektriskajā režīmā, īpaši ziemā, kad jāsilda arī salons, lai gan temperatūra nav ideāla enerģijas uzkrāšanai un uzlādes uzturēšanai. Šo problēmu vēl vairāk sarežģī tas, ka elektromotors atšķirībā no iekšdedzes dzinēja nerada pietiekami daudz siltuma, lai salonā darbinātu tradicionālo apsildes sistēmu.

Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Robērs Ju (Robert Yu), Renault inženiertehnikas eksperti elektroautomobiļu siltuma pārvaldības jomā, šo problēmu atrisināja ļoti gudri.

"Tā kā jaunais Megane E-TECH Electric ir paredzēts braukšanai pa atklātiem ceļiem, esam izstrādājuši un patentējuši sistēmu, kas spēj atgūt akumulatora un dzinēja radīto siltumu, kad tie tiek intensīvi izmantoti, piemēram, ātras uzlādes laikā vai braucot pa šoseju. Pēc tam siltums tiek izmantots salona apsildei, lai optimizētu automobiļa sniedzamību." Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier),  Renault inženiertehnikas eksperts elektroautomobiļu enerģijas pārvaldības jomā.

Šī nesenākā jauninājuma priekšrocības

Ja āra temperatūra nokrītas zem 10 °C, akumulatora un elektromotora siltuma atgūšanas sistēma sniedz vairākas priekšrocības:

  • siltuma atgūšana dabiskā veidā pazemina gan akumulatora, gan elektromotora temperatūru;
  • lai apsildītu salonu, vajag divas reizes mazāk enerģijas nekā tad, ja izmanto parasto siltumsūkni;
  • sniedzamība uz šosejas var palielināties līdz pat 9%.

Pilnīgi jauns process

Ar jaunākajām tehnoloģijām var atbrīvoties no enerģiju patērējošiem elektriskiem rezistoriem, kas darbojas no akumulatora, lai apsildītu salonu. Elektroautomobilī tos izmantot ir nejēdzīgi. To pašu var teikt par tradicionālajiem siltumsūkņiem, kas nav pietiekami efektīvi tāliem braucieniem pa automaģistrālēm. Jaunākās paaudzes siltumsūknis, ko izstrādājuši Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Roberts Ju (Robert Yu), efektīvāk atgūst siltumu no akumulatora un elektromotora, lai nodrošinātu komfortablu temperatūru automašīnas pasažieriem, vienlaikus maksimāli samazinot ietekmi uz automobiļa sniedzamību.

Šīs ir inovācijas, kas pierāda, ka elektromobiļu sniedzamības uzlabojumus var panākt ne tikai ar aizvien lielākiem akumulatoriem.

Ja vēlaties uzzināt vairāk

Atsauce uz patentu: 

  • Elektroautomobiļa akumulatora un piedziņas sistēmas siltuma atgūšanas sistēma: Patents FR3075109 / EP3727910B1 – izgudrotāji: Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Roberts Ju (Robert Yu)          

Noskatieties mūsu seriāka 6.video epizodi