Skaitļi nemelo! Neskatoties uz arvien plašāku virsbūves krāsu klāstu, tieši tā dēvētās “neitrālās” krāsas, piemēram, balta, melna un pelēka, neapšaubāmi ir izpelnījušās vislielāko popularitāti automobiļu pircēju vidū. Savukārt Renault ir zīmols, kurš uz Eiropas ceļiem ir izlaidis visvairāk krāsainu automobiļu. Fransuā Farions, Renault krāsu un apdares dizaina direktors, izskaidro šo zīmola identitātes īpašību.
Pārdomātie tehnoloģiskie risinājumi vienkārši ļauj iekāpt un baudīt braucienu. Īsu vai garu, pilsētas ielās braucienā uz biroju vai lauku ceļos, dodoties uz brīvdienu namiņu, elektriskajā režīmā vai ar iekšdedzes dzinēju – tas nepievils. “CAPTUR” ļaus aizmirst pasauli ārpusē un palīdzēs netraucēti doties ikdienas gaitās vai piedzīvojumos.
“Sveika tumsa, mans senais draugs”
Novērojumi ir skaidri – pēdējo 10 gadu laikā katru gadu krāsas, kuras dominē auto nozarē, ir diezgan blāvas. Vadošā automobiļu virsbūves krāsu piegādātāja Axalta ziņojumā par populārākajām automobiļu virsbūves krāsām minēts, ka “neitrālās” krāsās ir 70% no visām pasaulē pārdotajām automašīnām. Pati populārākā krāsa aizvien ir baltā krāsa – tā tiek izmantota 38% no visiem pasaulē pārdotajiem jaunajiem transportlīdzekļiem, tad seko melnā (19%) un pelēkā (15%) krāsa.
Spītējot šai drūmajai tendencei, Fransuā Farions, Renault krāsu un apdares dizaina direktors, uzskata: “Renault dara labu darbu, piedāvājot plašāka spektra krāsu gammu par vidējo nozarē. Un tas strādā, ņemot vērā, ka mēs pārdodam apmēram par 10 krāsu variantiem vairāk nekā citi nozares dalībnieki.”
Renault un krāsu ilglaicīgās attiecības
Otrā pasaules kara beigās Eiropas autobūves nozare atsāka savu darbību, aizmirstot par krāsām. Tomēr Renault šajā ziņā vēlējās kļūt par nozares celmlauzi, dažādojot pieejamo krāsu gammu. Viss sākās pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, kad uzņēmumā viesojās General Motors izpilddirektors. Toreizējā Renault prezidenta Pjēra Lefošē viesis, ieraugot ražošanas līniju, nevilcinājās izteikt savas domas, norādot, ka automašīnām trūkst dzīvesprieka. Jāatzīst, ka tajā laikā automobiļu virsbūves krāsu ziņā ASV bija zināmas priekšrocības. No ābolu zaļā līdz konfekšu rozā – vārdu sakot, amerikāņu ceļi bija krāsu pārpilni.
Tajā pašā laikā Pjēram Lefošē uzrakstīja talantīgā un plašai publikai pazīstamā tekstila dizainere Pola Marota, ierosinot piešķirt Renault pārāk “blāvajam” automašīnu klāstam krāsas, jo tas vairs neatbilda klientu vēlmēm. Tas kalpoja kā impulss. 1953. gadā aizsākās Polas Marotas un Renault sadarbība. Papildus savai reputācijai tekstilizstrādājumu nozarē viņa nostiprināja savu pozīciju kā automobiļu krāsu konsultante. Tā bija jauna profesija, kura viņai bija ļoti piemērota. “Mēs esam ļoti pateicīgi Polai Marotai par plašās krāsu gammas ieviešanu Renault automobiļu klāstā. Tas veicināja arī Dauphine panākumus, jo tolaik šis modelis pirmo reizi vēsturē bija pieejams klientiem 30 dažādos pasteļtoņos,” stāsta Fransuā Farions. Turklāt, pateicoties tieši Polai Marotai, tika izveidota arī Renault krāsu un apdares dizaina nodaļa. Nenoliedzami, Renault un krāsām ir ilglaicīgas attiecības.
Kā būtu, ja Renault arī jūsu dzīvē ieviestu vēl vairāk krāsu?
Gadu gaitā, sastopoties ar vispārējo krāsu neitralitāti, Renault uz pārējo autoražotāju fona turpināja izcelties ar savu krāsaino piedāvājumu. Mēs visi taču atceramies Renault Twingo pirmo paaudzi... Tajā laikā Renault izdevās lauzt visus pastāvošos krāsu standartus. Automašīna autosalonos nonāca 1993. gada martā un bija pieejama četrās krāsās – ultramarīna zilā, koraļļu sarkanā, koriandra zaļā un Indijas dzeltenā. “Varde” – kā to mēdza dēvēt – kļuva par sava laika simbolu. Fransuā Farions atklāj, ka šis auto modelis nebija pieejams baltā krāsā. Drosmīgi, vai ne?
Ja runa ir par Renault Captur, tad tā panākumus daļēji nodrošināja krāsu pielāgošanas iespēja, ko apliecina tas, ka 80% no pārdotajām automašīnām ir divu toņu krāsās. Pašlaik šim modelim pieejamas līdz pat 90 eksterjera pielāgošanas kombinācijas. Tā ir priekšrocība tiem autovadītājiem, kuri vēlas izrādīt savu personību, izvēloties transportlīdzekļa krāsu. Ne bez iemesla, ja varam ticēt Fransuā Farionam: “Jautājums par krāsu bieži vien ir otrais jautājums, ko uzdodam cilvēkam, kurš nupat ir nopircis automašīnu. Pirmais jautājums ir – kāds modelis? Otrais – kādā krāsā?”
Kāda nākotne sagaida krāsas?
Turpinot ieturēt savu nostāju krāsu jautājumā, Renault zīmols ir nolēmis pievērst vēl lielāku uzmanību pašreizējo modeļu virsbūves krāsai. Kā saka Fransuā Farions: “Renault vienmēr ir meklējis krāsas.” Viņš arī paskaidro, ka viens no zīmola mērķiem ir “ienest krāsu ielās”.
Tomēr Fransuā Farions uzskata, ka krāsas noteikti mainīsies: “Nākotnē mēs vairāk strādāsim arī pie citiem elementiem, nevis tikai pie virsbūves krāsas. Mēs ejam uz kaut ko nedaudz smalkāku un izsmalcinātāku.”
Jautāsiet, kā? Biežāk spēlējoties ar asociācijām, faktūrām vai toņiem, ko nodrošina tehnoloģijas, kas attīstās gluži tāpat kā modes tendences!.
Turpinājums būs pieejams jaunākajos modeļos...