Kopumā vairāk nekā puse no automobiļiem pārdoti mazumtirdzniecībā Eiropā, lielākoties Francijā.
Pārdošanas apjoms ārpus Eiropas sasniedzis 43 % – labi panākumi bijuši Latīņamerikā (+8 %), Turcijā (+23 %) un Marokā (+11 %).
Apstākļos, kad detaļu piegādes bija ierobežotas, Renault zīmola pārdošanas apjoms pērn bija 1 466 729 vienības – par 9,4 % mazāk nekā 2021. gadā.
Renault aptver 6,4 % Eiropas tirgus (-0,7 procentpunkti, salīdzinot ar 2021. gadu) – 832 605 vienības. Zīmolam vērojams ievērojams progress jomās ar augstu vērtību – pieaug elektroautomobiļu** tirgus, C segments, mazumtirdzniecība un darījumi ar vieglo komerctransportu – gluži tāpat kā 2021. gadā.
Elektroautomobiļu tirgus
2022. gadā Renault kļuva par trešo vadošo elektroautomobiļu zīmolu (pasažieru automobiļu tirgū), pārdodot 228 000 automobiļus, kas ir par 12 % vairāk nekā 2021. gadā). Renault ir trešais lielākais zīmols pēc elektroautomobiļu pārdošanas apjoma.
Atbilstoši savam mērķim līdz 2025. gadam panākt augstāko ekoloģisko auto proporciju Eiropas tirgū, kopējā pārdošanas apjomā iekļaujot vairāk par 65 % elektrificēto automobiļu, Renault kopš 2021. gada palielinājis kopējo elektrificēto automobiļu pārdošanas apjomu par 9 procentpunktiem. E-Tech klāsts (elektriskās un hibrīdpiedziņas automobiļi) tagad veido 39 % no Renault pasažieru automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā 2022. gadā, kamēr vidējais rādītājs tirgū ir 31 %.
Jaunais Megane E-Tech electric 2022. gada otrajā pusē papildināja elektroautomobiļu piedāvājumu Eiropā, uzreiz kļūstot par populārāko elektroautomobili mazumtirdzniecībā, pārdošanas apjomam sasniedzot 33 000, turklāt lielākā daļa pārdoto automobiļu bija ar augstākas klases aprīkojumu, sniedzamību 450 km un Open RLink, kura darbību nodrošina Google®. 2023. gadā Renault uzsāks Megane E-Tech electric pārdošanu ārpus Eiropas.
Full Hybrid tehnoloģija (HEV) ir ārkārtīgi pieprasīta – pārdoti 117 000 vienību, kas ir par 64 % vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu. Šī tehnoloģija ir veiksmīgi ieviesta Renault pamata modeļos – 30 % Clio, 35 % Captur, 65 % Arkana no kopējā pārdošanas apjoma un paredzams, ka tā būs arī jaunā Austral pamata versijā. 2022. gadā Renault bijis otrais lielākais zīmols Eiropā pēc hibrīdautomobiļu pārdošanas apjoma.
Uzņēmums ar augstu vērtību
Renault ir sasniedzis savu mērķi mazumtirdzniecībā, privātiem klientiem pārdodot vairāk nekā pusi automobiļu. Kopējā mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļa pieauga par 8 procentpunktiem, sasniedzot 51 %, kas par 7 procentpunktiem pārsniedz vidējo rādītāju tirgū. Renault mazumtirdzniecībā pārdoto automobiļu daļas pieaugums Eiropā kopš 2021. gada ir palielinājies par 0,3 procentpunktiem jeb 6,1 %.
Arvien straujāk pieaug rādītāji C segmentā – Renault pārdošanas apjoms pieaudzis par 21 % – reģistrēti vairāk nekā 200 000 automobiļu. Renault Arkana turpina gūt panākumus – 2022. gadā jau pārdoti vairāk nekā 80 000 automobiļu (divtik pārsniedzot 2021. gada rādītājus – 41 800 pārdotu automobiļu).
Vieglais komerctransports
Eiropas vieglā komerctransporta tirgū Renault ieņem otro vietu, aptverto stabilu 14,4 % tirgus daļu. 2022. gadā Renault vieglā komerctransporta klāsts tika papildināts ar jauno Kangoo Van E-Tech un jauno Master E-Tech electric, tādējādi apmierinot klientu gaidas un īstenojot uzņēmuma mērķus elektrifikācijas jomā. Renault ir pirmajā vietā mazo komercautomašīnu segmentā un otrajā vietā vidējo / lielo komercautomašīnu segmentā.
** tajā skaitā elektroautomobiļi, Hybrid (HEV) un Plug-In Hybrid (PHEV), neieskaitot Mild-Hybrid (MHEV)
Renault paplašina savu ietekmi savos lielākajos tirgos ārpus Eiropas. Kopējais pārdošanas apjoms sasniedzis 634 124 vienības un ir stabils attiecībā pret 2021. gada rādītājiem. Ārpus Eiropas pārdoto automobiļu daļa sasniedz 43,2 % no zīmola kopējā pārdošanas apjoma.
Turcijā pārdoti 99 639 automobiļi (par 22,6 % vairāk nekā 2021. gadā), tirgus daļa pieaugusi par 1,7 procentpunktiem jeb 12,7 % – tas ir Renault ceturtais lielākais tirgus, kur produktu klāsts nevainojami atbilst tirgus vajadzībām.
Marokā pārdošanas apjoms pieauga par 11,4 %, sasniedzot 26 385 automobiļus, savukārt tirgus daļa sasniedza rekordu pēdējos desmit gados – 16,3 % (+2,9 procentpunkti).
Indijā pārdošanas apjoms samazinājās par 9 %, tirgus daļai samazinoties par 0,7 procentpunktiem. Renault joprojām ir vadošais Eiropas oriģinālo detaļu ražotājs Indijas tirgū.
Latīņamerikā Renault pārspējis prognozes – pārdoti 283 116 automobiļi, par 8 % pārsniedzot 2021. gada rezultātu. Par 26 % Argentīnā un par 30 % Meksikā pieaudzis pārdošanas apjoms – lielus panākumus guvis Kwid, kas ir ceturtais pārdotākais pasažieru auto modelis Latīņamerikā. Kolumbijā Renault ir tirgus līderis – te nopelni pienākas Duster, kurš ir pārdotākais automobilis tirgū.
Renault zīmola galvenais izpilddirektors Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive) secina: “Komanda ir īstenojusi mūsu 2022. gada galvenos prioritāros mērķus – turpina pieaugt elektroautomobiļu tirgus, C segments un mazumtirdzniecība. Mūsu E-Tech klāsts ideāli atbilst klientu vēlmēm un ierindo mūsu zīmolu trešajā vietā Eiropas elektroautomobiļu tirgū. 2023. gadā Renault izaugsmi veicinās mūsu unikālais E-Tech klāsts tirgū, Megane E-Tech electric un jaunā Austral E-Tech pārdošana visa gada garumā, kā arī četri nozīmīgi jaunu, kvalitatīvu automobiļu izlaidumi, ar ko ļoti lepojamies.”
KOPĒJAIS PĀRDOŠANAS APJOMS PASAŽIERU AUTOMOBIĻIEM UN VIEGLAJAM KOMERCTRANSPORTAM
|
decembra beigās* |
|
|
2022. |
2021. |
% izmaiņas |
RENAULT |
Pasažieru automobiļi |
1 088 836 |
1 188 002 |
-8,3 |
Vieglais komerctransports
|
326 810 |
374 160 |
-12,7 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
1 415 646 |
1 562 162 |
-9,4 |
RENAULT KOREA MOTORS |
Pasažieru automobiļi |
51 083 |
57 480 |
-11,1 |
KOPĀ |
Pasažieru automobiļi |
1 139 919 |
1 245 482 |
-8,5 |
Vieglais komerctransports |
326 810 |
374 160 |
-12,7 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
1 466 729 |
1 619 642 |
-9,4 |
* Perimetrs = bez Krievijas
15 GALVENO TIRGU REITINGS - VISS 2022.GADS*
Reitings |
Tirgi |
Apjomi ( vienības) |
Pasažieru automašīnas un vieglais komerctransports M/S (%) |
1. |
FRANCIJA |
335 971 |
17,9 |
2. |
BRAZĪLIJA |
126 689 |
6,5 |
3. |
VĀCIJA |
100 338 |
3,5 |
4. |
TURCIJA |
99 639 |
12,7 |
5. |
INDIJA |
87 118 |
2,0 |
6. |
ITĀLIJA |
72 442 |
4,9 |
7. |
SPĀNIJA |
65 507 |
7,0 |
8. |
DIENVIDKOREJA |
52 621 |
3,2 |
9. |
KOLUMBIJA |
49 521 |
20,9 |
10. |
APVIENOTĀ KARALISTE |
48 728 |
2,6 |
11. |
ARGENTĪNA |
44 696 |
11,8 |
12. |
MEKSIKA |
36 598 |
3,4 |
13. |
BEĻĢIJA UN LUKSEMBURGA |
30 646 |
6,5 |
14. |
POLIJA |
27 303 |
5,7 |
15. |
DIENVIDĀFRIKA UN NAMĪBIJA |
27 251 |
5,4 |
* Perimetrs = Renault + RKM un Pasažieru automašīnas + vieglais komerctransports
Par Renault
Renault – vēsturisks mobilitātes zīmols un elektrisko transportlīdzekļu līderis Eiropā – vienmēr ir izstrādājis inovatīvus automobiļus. Ar stratēģisko plānu “Renaulution” Renault ir uzsācis vērienīgu, jaunu vērtību radošu transformāciju, virzoties uz konkurētspējīgāku, līdzsvarotāku un elektrificētāku automobiļu klāstu. Tā mērķis ir iemiesot mūsdienīgumu un inovatīvas tehnoloģijas enerģijas mobilitātes pakalpojumu jomā automobiļu nozarē un arī ārpus tās. Renault Linkedin profils: https://www.linkedin.com/company/renault