Pirmie iespaidi: Renault CLIO E-TECH Hybrid / RENAULT NORDE / Jaunumi

Pirmie iespaidi: Renault CLIO E-TECH Hybrid

"Ne reizi vien esmu teicis, ka ar lielu, gruntīgu auto braukt ir bauda. Bet ik reizi, kad sēžos pie neliela automobiļa stūres, ātri nonāku līdz atziņai, ka arī mazi cinīši spēj pieveikt lielus vezumus. Atkal un atkal. Ar jauno Renault CLIO E-TECH Hybrid bija identiski, " tā par auto saka mediju portāla TVNET žurnālists Ingars Tenis.

Sākot šo apskatu, būtiski atzīmēt, ka mazās klases CLIO ir bestsellers Renault klāstā, turklāt 2020.gadā atzīmēja apaļu jubileju. Proti, apritēja 30.gadskārta, kopš 1990.gadā debitēja plaši funkcionāls neliela izmēra auto, ar kuru veikt tuvus un tālus ceļojumus. Ja kāds iebildīs, ka ar mazu auto jau nekur tālu nevar aizbraukt, pretarguments varētu būt fakts, ka līdz šim 15 miljoni pircēju par savu auto izvēlējušies tieši CLIO.

Šobrīd Renault pārdotākais modelis dzīvo jau piektajā paaudzē. Tāpat kā citu zīmolu B segmenta spēkrati, arī tas ir pieņēmies izmēros un pārspēj priekštečus, savukārt tehnoloģiskā ziņā tiecas līdzināties augstākas klases automašīnām. Kas nav mazsvarīgi, ir padomāts ne tikai par mašīnas gaitas īpašībām un komfortu, bet arī braucēju drošību.  

2020.gada gada pašā sākumā to apliecināja Euro NCAP testi, saskaņā arī kuriem CLIO saņēma piecu zvaigžņu vērtējumu.

Nav arī pārsteigums, jo auto konstruēts uz modulārās CMF-B platformas, kas ietver optimizētu virsbūves un sēdekļu struktūru, pārveidotus drošības jostu spriegotājus ar pirotehniskajiem priekšspriegotājiem un slodzes ierobežotājiem, sistēmu, kas novērš izslīdēšanu zem drošības jostām, kā arī saderību ar visu veidu bērnu sēdeklīšiem kā priekšā, tā arī aizmugurē.

Vērtējumu Euro NCAP testos būtiski ietekmē arī standartā uzstādīto drošības sistēmu klāsts, kas CLIO ir visnotaļ plašs. Seši gaisa spilveni, ABS ar bremžu asistentu, kamera un radars, kas palīdz noturēties savā joslā, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, sistēma, kas brīdina par nepietiekamu distanci līdz priekšā braucošajam auto, avārijas bremzēšanas sistēma, kruīza kontrole un ātruma ierobežotājs, kā arī drošības jostu sensori gan priekšā, gan aizmugurē dod savu artavu automobiļa vispārējā drošībā. Tāpat arī ārējais standarta apgaismojums CLIO ir klasei neraksturīgie pilnie LED lukturi, turklāt ar automātisko pārslēgšanos starp tuvajām un tālajām gaismām. Automobiļa LEDi nudien ir spoži un, ja vien nenoregulēsi tos kādas divas pozīcijas zem nulles līmeņa, nebrīnies, ja pretī braucošie bez acīmredzama iemesla mirkšķinās.

Izmēģinātais CLIO pilnā vārdā tiek saukts par E-TECH Hybrid, un tas nozīmē, ka šajā auto lielu lomu spēlē elektrība. Patiesībā tā tagad spēlēs aizvien lielāku lomu līdz galu beigās iegūs galveno. CLIO E-TECH Hybrid ir viens no tiem Renault grupas automobiļiem, kuros materializējušās Formula 1 pasaulē gūtās zināšanas un reālos ikdienas apstākļos novērtējamas ar vairāk nekā 150 patentiem aizsargātās hibrīdpiedziņas tehnoloģijas. 

E-TECH Hybrid sistēmas hibrīda virknes-paralēlā arhitektūra brauciena laikā nodrošina benzīna dzinēja un elektromotoru vislielāko mijiedarbības kombināciju klāstu un līdz ar to arī iespējami labākos degvielas patēriņa rādītājus, kas atspoguļojas CO2 izplūdēs. Svarīgākais - pašam par E-TECH sistēmas darbu galva nav jālauza, auto lēmumus pieņem patstāvīgi. Es kā mašīnas vadītājs varu, protams, izvēlēties starp eko, hibrīda, sporta un pilnībā elektrisko braukšanas režīmu, ja nelielais gaitas akumulators ir pietiekami uzlādēts, taču lielas vajadzības pēc tā nav. Tas gan atkarīgs no braukšanas paradumiem un būs katra individuālā izvēle, taču no personīgās pieredzes varu teikt, ka ir tomēr patīkami iekāpt mašīnā, nospiest pogu un ļaut tai darīt, ko tā prot, pat pilsētas ciklā iztiekot ar mazāk nekā 6 litriem benzīna uz 100 kilometriem.

Jaunajam CLIO E-TECH uzstādītais hibrīddzinējs attīsta 140 ZS un nodrošina pietiekamu dinamiku kā pilsētā, tā arī uz šosejas. Pilsētas apstākļos tā pat būs izteiktāka, jo, tāpat kā citi Renault E-TECH sistēmas automobiļi, arī B segmenta hečbeks iedarbojas un braukšanu sāk elektriski. Tam uzstādītā gaitas baterija nav liela, vien 1,2 kWh, tāpēc tālu elektriski neaizbrauksi, taču pirmais spurts pie luksofora zaļās gaismas šim auto padodas teicami, un tā CLIO spēj sasniegt bez degvielas tērēšanas aptuveni 70 - 75 km/h.

Faktiski 80% laika pilsētas ielās CLIO pavada pilnīgā elektrorežīmā un ietaupa līdz pat 40% degvielas, ja salīdzina ar analogu iekšdedzes motoru.

Kā jau minēju, iekļauties sešos litros var, par ekonomiju pat speciāli nedomājot, turklāt jāņem vērā, ka krietnu attālumu vēl veicu arī pa šoseju, kur CLIO E-TECH Hybrid lielākoties darbojas kā gluži parasts auto ar benzīna dzinēju, elektromotoriem lielāko atbalstu sniedzot tieši pie straujas paātrināšanās vai apdzīšanas, kā enerģijas rekuperācijas brīžos ripināšanas vai bremzēšanas laikā. Šis arī ir iemesls, kādēļ Renault E-TECH tāpat kā citiem hibrīdautombiļiem, elektromotoru sniegtās priekšrocības visvairāk izpaužas tieši pilsētā jeb vidē, kur degvielas patēriņš ir vislielākais.

.

Visādi citādi mazākais no Renault hibrīdiem ir tipisks mazās klases auto ar drīzāk divām nekā trim sēdvietām aizmugurē un bagāžnieku, kurā var ielikt ragaviņas un vēl šo to. No vadītāja viedokļa CLIO ir pilnīgi pietiekams automobilis ar ērtu sēdpozīciju, pārskatāmu paneli, viegli aizsniedzamu centrālo skārienekrānu (ar 9,3 collu diagonāli tas, starp citu, ir lielākais klasē) un grozāmajām vecā parauga klimata regulēšanas ripām. Ja dosies izmēģinājuma braucienā, novērtēsi šī auto ārējo trokšņu izolāciju, balstiekārtu, kas komfortabli tiek galā pat ar tādiem izaicinājumiem kā sliežu ceļi un bruģis uz Gaisa tilta. Ja iejutīsies pasažiera lomā, secināsi, ka vietas nav daudz, taču mazās klases auto ir tīri labi piemērots ceļojumam Latvijas robežās. Jā, attālums starp priekšējā sēdekļa atzveltni un aizmugurējo sēdekli nav liels, taču iekāpšana ir ērta un sēdēšana - komfortabla. Par to jāpateicas pietiekami atgāztai aizmugurējā sēdekļa atzveltnei.

.