Jaunais Megane E-TECH electric – pirmais no Renault jaunā viļņa (Nouvelle Vague) sērijas automobiļiem – pierāda, ka Renault turpina radīt inovācijas. Šī automobiļa un tā platformas projektam iesniegti vairāk nekā 300 patentu, un no tiem Renault izvēlējušies septiņus, kurus šajā vasarā demonstrēt plašākai publikai. Otrajā sērijā Sofjēns Amānans (Sofiane Amaanan), izstrādes un inovāciju projektu vadītājs automobiļu inženierijas un projektu nodaļā, skaidro, kā viņš uzlaboja skaņas izolāciju Megane E-TECH electric, izmantojot jaunu materiālu, kas darbojas kā buferis un ir gudri ierīkots starp automobiļa grīdas plāksni un akumulatoru.
Jaunā Megane E-TECH electric salonā nevar nepamanīt, cik viss ir kluss. Gluži tā, it kā ceļošana notiktu īstā kokonā. Kaut arī elektromotori jau pēc uzbūves ir klusi, šis interjers ir ideāli izolēts arī no apkārtējiem trokšņiem. Tas ir ar patentu aizsargāts akustiskais komforts.
"Lai uzlabotu šī automobiļa akustiku, vienlaikus taupot vietu starp automobiļa grīdu un akumulatoru, mēs divus smagākos grīdas elementus aizstājām ar jaunām amortizējošām putām. Tās vienlaidus pilnībā nosedz akumulatoru un palīdz padarīt salonu vēl klusāku. Interjers kļūst līdzīgs īstam kokonam,” Sofjēns Amānans (Sofiane Amaanan), izstrādes un inovāciju projektu vadītājs automobiļu inženierijas un projektu nodaļā.
Ko dod šī inovācija
Jaunā Megane E-TECH electric skaņas izolācijai ir daudz priekšrocību:
- labāka automobiļa skaņas izolācija (-10 decibeli (dB) belu mērvienībā (B));
- vairāk vietas pasažieriem;
- tā kā automobiļa masa ir par 3kg mazāka, akumulators kalpo ilgāk.
Jauns process
Šīs jaunākās sistēmas izgudrotāji aizvāca vecos skaņas izolācijas elementus, tostarp lielu daudzumu sveķu, kas atradās zem grīdas paneļa, un jaunajā Megane E-TECH electric zem tā novietoja inovatīvas, patentētas amortizējošās putas. Tās lieliski pielāgojas grīdas formai virs tām un akumulatora korpusam zem tām. Putas saspiežot, tās absorbē vibrācijas, lai mazinātu skaņas viļņu daudzumu, kas izplatās caur grīdu, tādējādi uzlabojot skaņas izolāciju pasažieru salonā. Inovatīvās putas deva iespēju arī samazināt grīdas biezumu, līdz ar to radās vairāk vietas pasažieriem un samazinājās kopējais auto svars – tas savukārt nozīmē labāku energoefektivitāti un tālāku sniedzamību.
Ja vēlaties uzzināt vairāk
Informācija par “Gudrā kokona” patentu –
patents FR1874186 izgudrotāji: Sofjēns Amānans (Sofiane Amaanan) un Čārlzs Žengs (Charles Zhang)
Noskatieties 2. video par “Gudro kokonu” Renault vasaras seriālā
Trešajā sērijā Eduards Negrē (Edouard Nègre), elektroiekārtu eksperts Renault piedziņas projektēšanas nodaļā, skaidros, kā Megane E-TECH electric elektrodzinējā izmantotās vara spoles mazina automobiļa ietekmi uz vidi, jo netiek izmantoti retzemju metāli.
PAR RENAULT
Renault – vēsturisks mobilitātes zīmols un elektrisko transportlīdzekļu līderis Eiropā – vienmēr ir izstrādājis inovatīvus automobiļus. Ar stratēģisko plānu “Renaulution” Renault ir uzsācis vērienīgu, jaunu vērtību radošu transformāciju, virzoties uz konkurētspējīgāku, līdzsvarotāku un elektrificētāku automobiļu klāstu. Tā mērķis ir iemiesot mūsdienīgumu un inovatīvas tehnoloģijas enerģijas mobilitātes pakalpojumu jomā automobiļu nozarē un arī ārpus tās.