VADĪTĀJ, ESI UZMANĪGS – UZ CEĻA TRAKTORI! / RENAULT NORDE / Jaunumi

VADĪTĀJ, ESI UZMANĪGS – UZ CEĻA TRAKTORI!

JŪLIJĀ UN AUGUSTĀ DAUDZI DODAS ATPŪTAS BRAUCIENOS, BET LAUKSAIMNIEKIEM TAS IR INTENSĪVS LAIKS, KAD JĀPASPĒJ IZDARĪT DAŽĀDI LAUKU DARBI. TĀDĒĻ, VAR GADĪTIES, KA PRIEKŠĀ BRAUKS TRAKTORS VAI CITA LAUKSAIMNIECĪBAS TEHNIKA.
 

Noteikumos ir paredzēts, ka traktortehnika pa ceļu nedrīkst braukt ātrāk par 40 km/h, turklāt tie nespēj pārsniegt šo ātrumu arī tehnisku iemeslu dēļ. 

Saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem šāda veida transportlīdzekļi drīkst braukt tikai pa labo malējo joslu – tādēļ uz šosejām ar vairākām joslām tos ir vieglāk apsteigt, savukārt uz mazākiem, šaurākiem ceļiem apdzīt būs grūtāk, un nepieciešams vēl vairāk uzmanīties. 

Pērn Valsts policija fiksējusi 290 ceļu satiksmes negadījumus, kuros bija iesaistīta traktortehnika. Šajos negadījumos ir cietušas 14 personas un divas gājušas bojā. Negadījumos iesaistīto personu vidū ir gan traktoru vadītāji, gan velosipēdisti un vieglo auto pasažieri. Vienlaikus policijas statistikā nav pieejama informācija par to, cik negadījumu ir noticis lauksaimniecības transportlīdzekļu nepareizas apdzīšanas rezultātā.

Daudzi vieglo automobiļu vadītāji izraisa bīstamas situācijas, par katru cenu cenšoties izvairīties no “iesprūšanas” aiz lauksaimniecības traktora vai citas tehnikas. Tomēr tas, ka šāds transportlīdzeklis pārvietojas ar salīdzinoši nelielu ātrumu, nav nekāds attaisnojums, lai veiktu bīstamus manevrus. Ja vēlamies uzsākt apdzīšanu, ir jāpārliecinās, ka blakus josla ir pārredzama un tajā var droši iebraukt. Šo manevru nedrīkst veikt, ja ceļa zīmes vai apzīmējumi to aizliedz, piemēram, ja šī manevra laikā būtu jāpārbrauc pāri dubultlīnijai,” stāsta Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Bernards.

Traktortehnikas vadītāja pienākums ir atvieglot apdzīšanu citu transportlīdzekļu vadītājiem, braucot pēc iespējas tuvāk ceļa labajai malai. Taču tas ne vienmēr ir pietiekami, jo traktori bieži brauc pa mazākiem, šauriem ceļiem. Tomēr neatkarīgi no apstākļiem nevajadzētu lauksaimniecības transportlīdzeklim piebraukt pārāk tuvu, lai izdarītu spiedienu uz tā vadītāju, lai tas, piemēram, nobrauktu ceļa malā.

Renault Drošas braukšanas skola ir pirmā Renault braukšanas tehnikas uzlabošanas skola pasaulē. Skola darbojas Braukšanas tehnikas pilnveides centra Tor Modlin telpās. Tā piedāvājumā ir apmācības individuālajiem un autoparku klientiem, lai palīdzētu izvairīties no ceļu satiksmes riskiem, kā arī tiek rīkoti aizsardzības un ekonomiskās braukšanas kursi visu veidu automašīnām. Apmācības var papildināt ar satiksmes psihologa semināriem un pirmās palīdzības kursiem. Skolā ir apmācību trase, kas aprīkota ar 2 treniņu laukumiem un 4 sānslīdes trasēm ar kopējo platību 3900 m2. Renault Drošas Braukšanas Skola ir Ceļu satiksmes drošības partnerības un Polijas Automobiļu braukšanas tehnikas asociācijas biedrs.