JAUNAIS RENAULT TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC – JAUNS, EFEKTĪVS, IZVEICĪGS UN INOVATĪVS AUTOMOBILIS UZŅĒMUMIEM / RENAULT NORDE / Jaunumi

JAUNAIS RENAULT TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC – JAUNS, EFEKTĪVS, IZVEICĪGS UN INOVATĪVS AUTOMOBILIS UZŅĒMUMIEM

Sešus mēnešus pēc jaunas kompakto, pilnībā elektrisko vieglā komerctransporta automobiļu paaudzes atklāšanas Birmingemā Renault iepazīstina ar pirmo šīs jaunās saimes locekli – jauno Trafic Van E-Tech electric.

 

 

 

Vārds – panākumu sinonīms

 

Pirmo reizi 1980. gadā izlaistais Trafic trijās paaudzēs jau uzbūvēts vairāk nekā 2,5 miljonos eksemplāru. Tā nosaukums kļuvis par panākumu sinonīmu vidēja izmēra komercautomobiļu tirgū. Balstoties uz šo mantojumu, ceturtās paaudzes pilnībā elektriskais modelis iezīmē revolucionāras pārmaiņas.

 

 

Optimizēti izmēri

 

Jaunais Trafic Van E-Tech electric ir būvēts uz jaunas pilnībā elektriskas “skrituļdēļa” platformas, kuras uzdevums ir optimizēt kravnesību attiecībā uz pēdas nospiedumu – tiem ir minimāla priekšējā pārkare un aizmugurējā piedziņa. Šī iemesla dēļ apgriešanās diametrs ir tāds pats kā Clio (10,3 metri). Ja neņem vērā atbildīgumu pret vidi, svarīgākie faktori, kas atvieglo lietošanu pilsētā, ir kompakts izmērs un izveicība.

 

Tā L1 virsbūves tips ļauj jaunajam furgonam nodrošināt 5,1 m3 kravas ietilpību ar 4,87 m garumu un 1,92 m platumu. L2 furgonam ir 5,8 m3 kravas tilpums ar 5,27 m garumu (garenbāze ir par 40 centimetriem garāka). Vienlaikus kopējais augstums ir samazināts līdz 1,90 cm, nodrošinot iekļūšanu visās pazemes autostāvvietās.

Šim furgonam ir lielas durvis, kas ļauj iekraut eiropaletes no sāniem un no aizmugures.

 

 

Moderns, futūristisks dizains ar augstajām tehnoloģijām

 

Jaunais Trafic Van E-Tech electric ir automobilis ar modernu dizainu – īsu priekšējo pārkari, pamatīgu garenbāzi un aerodinamisku, viena apjoma virsbūves tipu.

Tajā izmantotas augstās tehnoloģijas, un priekšējā gaismas josla pauž spēcīgu zīmola identitāti. Ultramoderno efektu vēl vairāk uzsver logotips ar aizmugurgaismojumu un gaismas joslas, kas stiepjas līdz pat dienas gaitas lukturiem, radot modernu gaismas parakstu.

Šī gaismas josla uzreiz piesaista skatienu, turklāt liek priekšgalam izskatīties platākam. Galvenie lukturi zem tās dizaina ziņā ir neuzkrītošāki.

Trafic futūristiskais stils redzams arī vizoram līdzīgajā vējstiklā, ko veido pats vējstikls un divi sānu logi.

 

 

Skaistulis melnā

 

Trafic Van E-Tech electric pārsteidz ar savu moderno proporciju līdzsvaru – dažas tā zonas ir virsbūves krāsā, citas ir melnas, paužot robusto spēku, kāds piestāv vieglajam komercautomobilim.

Liela priekšējā bufera daļa ir ar melnu graudainu apdari. Ikviena tā veidojošā daļa ir apjomīga, rūpīga dizaina darba rezultāts, lai parādītu kopējo izskatu, tomēr nepadarītu to smagnēju. Melnajai graudainajai plastmasai bufera apakšdaļā ir lāzera veidots raksts – līdzīgs kā Scenic E-Tech electric. Uzmanība pret detaļām ir jaunās Renault dizaina valodas raksturīga iezīme.

Priekšdaļā krāsotā virsbūves zona šķietami peld starp divām melnām daļām – joslu ar gaismas parakstu un buferi.

Sānos virsbūves apakšdaļas aizsargs no melnas graudainas plastmasas parāda šī automobiļa izturību un spēku, kā arī spēju stāties pretī profesionālā lietošanā neizbēgamiem ikdienas izaicinājumiem. Vienlaikus lāzera veidotie raksti parāda patiesu koncentrēšanos uz dizainu. Oriģināla dizaina viduslīnija sānu paneļiem piešķir dinamisku niansi. Tās šķietami nejaušie pārrāvumi rada iespaidu par kustību un enerģiju pat tad, ja furgons stāv uz vietas.

 

No melnas graudainas plastmasas veidota arī aerodinamiskā detaļa aizmugurē augšdaļā un bufera apakšējā daļa – izmantots tas pats līniju un rievu raksts.

Trafic Van E-Tech electric ir arī pirmais šī zīmola vieglais komercautomobilis, kuram ir aizmugurējais gaismas paraksts. Veidots 3D, tas sastāv no divām vertikālām līnijām asimetrisko atvāžamo durvju sānos. Parastās lukturu funkcijas ietilpinātas vienā blokā – arī iedziļinātas zem gaismas paraksta.

Tāpat kā Renault pasažieru automobiļiem logotips novietots tieši uz virsbūves – uz labās puses aizmugurējām durvīm. Trafic emblēma kreisajā pusē redzama ar jauniem burtiem, kas izvēlēti šī zīmola vieglajam komerctransportam.

 

 

Moderns kokpits ar inovatīvu dizainu

 

Izmantojot pārspējošu dizaina pieeju, kokpitā ierīkots stabils caurules formas priekšējais panelis no viena salona sāna līdz otram. Kaut arī caurules forma ir mūžīga, šis vadības panelis ir arī ārkārtīgi moderns, un tajā ir divi ekrāni – 10" klasteris un 12" centrālais ekrāns, kas vērsts slīpi pret vadītāju.

Sēdekļi apšūti ar pelēka un Zeta zila džinsa auduma kombināciju, dzeltenajām nošuvēm izceļoties uz pelēkā un baltā zilo džinsu toņa.

 

 

Liels glabāšanas vietu tilpums

 

Glabāšanas vietas profesionāliem lietotājiem ir svarīga braukšanas pieredzes daļa, un Trafic Van E-Tech electric šo vajadzību apmierina ar virkni atjautīgi veidotu, apjomīgu nodalījumu. Kokpitā ir ne vien slēgts cimdu nodalījums, bet arī vairāki atvērti, pietiekami sadalīti nodalījumi: trīs glāžu turētāji un dokumentu turētājs zem centrālā ekrāna, trīs glabāšanas zonas aiz instrumentu klastera, divi mazi nodalījumi abās pusēs pie stūres, dziļš plaukts zem “caurules” pasažiera pusē, kā arī glabāšanas vietas durvīs divos līmeņos – augstākā sīkiem priekšmetiem un zemākā lielākiem priekšmetiem, piemēram, ūdens pudelēm. Aiz vadības paneļa starp “cauruli” un vējstikla pamatni plaša zona, kur droši glabāt visāda veida priekšmetus – piezīmju grāmatiņu, jaku vai planšeti. Šī zona, kas redzama gan no ārpuses, gan no iekšpuses, veidota no 50 % dabiskas šķiedras kompozītmateriāla, tā parādot šī automobiļa izturību.

 

 

Ekodizains

 

Trafic Van E-Tech electric automobilī Renault plāno iekļaut vairāk par 23 %** atkārtoti pārstrādātu materiālu*** (ieskaitot akumulatoru), kas ir tuvu tam līmenim, kāds sasniegts mūsu labākajos elektroautomobiļos (piem., 26 % R4 E-Tech electric). Šis mērķis atbilst Renault Group stratēģijai līdz 2030. gadam savos automobiļos iekļaut 33 % atkārtoti pārstrādātu materiālu (pēc masas).

 

Konkrēti plastmasas gadījumā automobilī būtu jāiekļauj vairāk par 15 %*** atkārtoti pārstrādātas plastmasas (> 40 kg), apstiprinot Renault līderpozīcijas šajā jomā, kas krietni pārsniedz tirgus vidējo rādītāju – 9 %****. Sēdekļu apšuvumā izmantots arī 50 % atkārtoti pārstrādātais Twi-jeans audums.

 

 

Risinājums ikvienam uzdevumam – izvēlei divi akumulatora varianti

 

Lai lietošana būtu elastīgāka, Trafic Van E-Tech electric var izvēlēties vienu no diviem akumulatora risinājumiem – sniedzamībai pilsētas ietvaros vai tālai sniedzamībai.

 

Tālajiem braucējiem akumulators lielai sniedzamībai ar NMC (niķeļa mangāna kobalta) tehnoloģiju nodrošina vislielāko enerģijas blīvumu un maksimālu sniedzamību – apmēram 450 km WLTP režīmā*. Šis akumulators būs pieejams jau kopš izlaišanas.

 

Lietotājiem uzņēmējiem, kas strādā galvenokārt pilsētā, akumulatoram ar sniedzamību pilsētas ietvaros izmantota LFP (litija dzelzs fosfāta) tehnoloģija bez retzemju metāliem, kādi ir kobalts un niķelis. Šajā modelī apvienota konkurētspējīga cena un gandrīz 350 km sniedzamība WLTP režīmā* (Trafic), ar ko daudziem uzņēmējiem pilnīgi pietiek. Šis akumulators būs pieejams vēlāk.

 

Visi elementi tiks ražoti Eiropā, savukārt akumulatoru salikšana notiks Francijā Sanduvilas rūpnīcā.

 

 

Izcili ātra uzlāde, izmantojot 800 V tehnoloģiju

 

Papildus sniedzamības dažādībai šie akumulatori piedāvā arī jauno 800 V tehnoloģiju. Renault tā izmantota pirmo reizi, un šī funkcija uzņēmējiem atvieglo ikdienas organizēšanu.

Izmantojot līdzstrāvas ātrās uzlādes punktu, akumulators uzlādējas no 15 % līdz 80 % vien 20 minūtēs, atgūstot 260 km sniedzamību.

 

 

Jaunas paaudzes elektromotors

 

Šis Eiropā izstrādātais jaunais elektromotors ar 150 kW jaudu un 345 Nm momentu ir īpaši efektīvs.

Trafic Van E-Tech electric jaudīgais motors un izturīgā platforma nodrošina divu tonnu vilktspēju un 1,25 tonnu kravnesību (gaidāma akreditācija).

 

V2X funkcijas

 

Jaunajam Trafic Van E-Tech electric būs uzlādes funkcijas no automobiļa uz slodzi (Vehicle-to-Load – V2L) un no automobiļa tīklā (Vehicle-to-Grid – V2G).

 

Tas nozīmē, ka ar to varēs uzlādēt ārējas ierīces (V2L – no automobiļa uz elektroierīci), tās pievienojot pieslēgvietai kabīnes uzlādes zonā vai izmantojot pāreju, lai pievienotu ierīces, piemēram instrumentus vai klēpjdatoru.

 

Tas spēs arī ievadīt enerģiju no akumulatora tīklā (V2G funkcija), izmantojot divvirzienu lādētāju.

 

Ražots Sanduvilā un Renault pārveidots

Trafic Van E-Tech Electric būvēs Francijā, Renault Group rūpnīcā Sanduvilā līdztekus jau esošajam Trafic ar iekšdedzes dzinēju, kura karjera tirgū turpinās. Sanduvilā tiks būvētas arī virkne klientu pieprasītāko pārveidoto versiju, savukārt ēkā līdzās galvenajai rūpnīcai dažus pārveidojumus pārzinās Qstomize, Renault meitasuzņēmums, kas specializējies vieglā komerctransporta individuālajā pielāgošanā un pārveidošanā.

 

Lai kāds būtu tā formāts – šasijas kabīne, platformas kabīne, pašizgāzējs, plakanā platforma vai kravas kaste – jaunajam Renault Trafic Van E-Tech electric būs ātra ražošana un stingra izmaksu pārvaldība, kā arī ražotāja kvalitātes garantijas.

 

Pasūtījuma projektiem klienti varēs izmantot 300 Renault Pro+ apstiprināto partneru virsbūves būvētāju pieredzi.

 

 

Programmdefinēta automobiļa radītā revolūcija

 

Programmdefinēts automobilis ir tehnoloģisks jaunatklājums. Programmatūra vairs nav perifēra un ierobežota ar konkrētām funkcijām, kā tas bija transportlīdzekļa iepriekšējā arhitektūrā, bet gan centrāla visam automobilim. Daudzie datori, kas iepriekš bija izkaisīti pa visu automobili, ir aizstāti ar vienu, ļoti jaudīgu centrālo datoru. Šo centralizēto programmatūras arhitektūru var atjaunināt visu automobiļa kalpošanas laiku līdzīgi kā tālrunim vai klēpjdatoram.

 

CAR OS operētājsistēma

 

Ampere projektētā jaunā CAR OS (mašīnas operētājsistēma) darbojas ar Google-Android automobiļu operētājsistēmu, atvieglojot lietošanu un vienlaikus saglabājot atvērtību plašam pašreizējo un nākotnes lietotņu klāstam.

 

 

Automātiski un personalizēti atjauninājumi

 

Centrālā programmatūra ir savienota ar mākoni, un to var atjaunināt attālināti un reāllaikā.

 

Uzņēmēji varēs atjaunināt savu automobili ar jaunām vai uzlabotām funkcijām visā tā kalpošanas laikā, gluži kā tas notiek ar tālruni vai klēpjdatoru. Varēs padarīt pieejamus personalizētus piedāvājumus, atspoguļojot katras personas faktisko lietojumu un braukšanas paradumus.

 

Piemēram, OpenR evo multivides sistēma ar iebūvētu Google būs pieejama pēc pieprasījuma – to jebkurā laikā pēc automobiļa iegādes varēs pievienot attālināti, izmantojot FOTA funkciju.

 

Klienti varēs pievienot arī papildu 360° kameru vai klimata kontroles funkciju – šajā gadījumā automobiļa papildināšanai vajadzēs izmantot Renault tīkla pakalpojumus.

 

Programmdefinēta automobiļa tehnoloģija ļauj uzņēmuma ekosistēmu integrēt tieši automobiļa multivides sistēmā, paverot ceļu modernai digitālai konfigurācijai. Liekot pieredzes pie stūres centrā profesionālus rīkus, sistēma atbilst profesionāļu specifiskajām vajadzībām.

 

Uzņēmēji, kas izmanto paši savu operētājsistēmu, piemēram, piegādēm, varēs automobiļa multivides sistēmā integrēt jaunu funkciju, lai piegādes šoferiem brauciena laikā nosūtītu informāciju reāllaikā (laiks, maršruts, kontaktinformācija, piezīmes utt.).

 

 

Prognozējoša apkope optimālai pieejamībai

 

Prognozējošā apkope jau ir pieejama līdzšinējiem automobiļiem un kļūs arvien precīzāka, jo tiks izmantota programmdefinēta automobiļa arhitektūras lielā datora jauda un mākslīgais intelekts. Izmantojot attālināto diagnostiku, reāllaikā varēs sekot līdzi svarīgāko detaļu nolietojumam, ļaujot remontus ieplānot iepriekš, palīdzot apkopes pārvaldībā un sniedzot iespēju dažus labojumus veikt attālināti.

 

Šī funkcija būs īpaši noderīga autoparka vadītājiem, ļaujot optimizēt izmaksas, kā arī automobiļa darba laiku un pieejamību.

 

 

Uzlabota pieredze salonā

 

Programmdefinēta automobiļa tehnoloģija ļauj ieviest Trafic jaunas paaudzes OpenR multivides sistēmu ar 12 collu ekrānu, kas optimizēta vieglajam komerctransportam. Šī sistēma ar lielāko ekrānu Renault vieglā komerctransporta klāstā ietver navigācijas funkciju, kas īpaši izstrādāta komercautomobiļiem, ņemot vērā to izmēru un kravu, lai izvairītos no nepiemērotiem ceļiem. Rezultātā automobiļa maršruta plānotājs piedāvā labākos maršrutus, ierosinot optimizētas pieturas uzlādei atbilstoši precīzākiem patēriņa datiem.

Būs pieejami arī Google pakalpojumi, tostarp Google Assistant un citas Google Play piedāvātās funkcijas.

 

Google Assistant ļauj vadītājiem intuitīvi mijiedarboties ar savu automobili, neatraujot skatienu no ceļa. Viņi var pārvaldīt temperatūru salonā, veikt piezīmes, regulēt radio vai pieprasīt jaunākās ziņas vai laika prognozi.

 

Google Play 12 collu ekrānā piedāvā arvien plašāku lietotņu katalogu (vairāk nekā 100 lietotnes var lejupielādēt jau tagad), kas uzlabo pieredzi salonā.

 

Starp jau pieejamajām lietotnēm ir Vivaldi – interneta pārlūkprogramma, kas lietotājiem ļauj pārbaudīt e-pastu, EasyPark, kas vienkāršo maksājumus par stāvvietu, kā arī virkni straumēšanas lietotņu, kas profesionāļiem ir līdzās pusdienu pārtraukumā, piemēram, HBO Max un Prime Video.

 

 

Lielāka drošība

 

Ar 2023. gadā izlaisto programmu “human first” Renault apliecina savu apņemšanos ar virkni tehnoloģisku jauninājumu uzlabot drošību vadītājiem, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem visā pasaulē.

 

Lai uzlabotu uzvedību pie stūres un palielinātu drošību, Trafic ierīkota Safety Coach funkcija.

Izmantojot automobiļa sensorus un mākslīgo intelektu, tā novērtē riskus, ar kuriem saskaras vadītājs, ņemot vērā automobiļa ātrumu, drošības distanci, joslas saglabāšanu, joslu maiņu un modrību.

 

Balstoties uz apkopotajiem datiem, brauciena beigās sistēma vadītājam sniedz vērtējumu 100 punktu sistēmā (Safety Score), kā arī individuāli pielāgotus padomus atkarībā no rezultātiem.

 

Vienlaikus funkcija Safety Monitor vadības panelī parāda uzvedības pie stūres reāllaika mērījumu.

 

 

My Renault lietotne atvieglo braukšanu ar elektroautomobili ikdienā

 

Trafic ir arī lietotnes My Renault funkcijas, kas ir noderīgas ikdienā ar elektroautomobili, piemēram, uzlādes plānošana un sagatavošanās tai, kā arī sniedzamības uzraudzība. Ir vēl citas funkcijas, kas atvieglo dzīvi, piemēram, nosakot automobiļa atrašanās vietu, pārbaudot attālinātu slēdzamo durvju statusu vai sekojot līdzi automobiļa apkopei, izmantojot savienoto apkopes kalendāru.

 

 

Digitālā personalizēšana

 

Izmantojot jaunās paaudzes lietotni Convertor Companion, neatliekamās palīdzības, ugunsdzēsēju, policijas automobiļus, automobiļus ar ledusskapi un citas pārveidotās Trafic versijas varēs viegli pārvaldīt tieši 12" multivides ekrānā. Šī jaunā Renault lietotne, kura ieguva godalgu Renault Master automobilī, sniedz lielāku elastību virsbūves būvētājiem, kuri spēs vienkārši un intuitīvi pielāgot tās saturu. Ar Trafic Van E-Tech electric tiks ieviesta pilnīgi jauna vadītāja atpazīšanas funkcija.

 

Šis savienotais pakalpojums ir izstrādāts autoparkiem, un tas uz ekrāna veido kvadrātkodu, lai vadītāji varētu automobilī ar OpenR evo apliecināt savu identitāti. Tas nozīmē, ka vairs nebūs jāierīko papildu kastes, nevajadzēs pārvaldīt žetonus – viss būs automobiļa salonā, tiklīdz šis pakalpojums tiks abonēts.

Augstāka vērtība

 

Iespēja atjaunināt automobiļus attālināti ne vien uzlabo braukšanas pieredzi un līdz ar to uzņēmumu produktivitāti, bet arī palielina automobiļa vērtību. Trīs vai četrus gadus vecs automobilis nezaudēs vērtību tādā pašā mērā, jo tas būs papildināts ar jaunām funkcijām. Tas nozīmē lielāku atlikušo vērtību. Šāds atjaunojošs efekts ir īpaši noderīgs vieglajam komerctransportam. Šiem automobiļiem ir daudz ilgāks kalpošanas laiks nekā pasažieru automobiļiem, un tie tiek lietoti biežāk un intensīvāk.

 

Trafic visā tā kalpošanas laikā tiks pievienoti jauni savienotie pakalpojumi, kas uzlabos gan pieredzi pie stūres, gan automobiļa pārvaldību.

 

 

Trafic tiks būvēts Francijā, Renault Group rūpnīcā Sanduvilā, un tā ražošana sāksies 2026. gada beigās.

Placeholder image

 

Placeholder image

 

 

Placeholder image

 

Placeholder image