GRUPAS IEŅĒMUMI IR 11,5 MILJARDI EIRO, PAR 29,9% VAIRĀK NEKĀ 2022. GADA PIRMAJĀ CETURKSNĪ.
Autobūves ieņēmumi ir 10,5 miljardi eiro, par +29,7% vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī.
Autobūves ieņēmumi ir 10,5 miljardi eiro, par +29,7% vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī.
Šajā ceturksnī bijusi nemainīga cenas ietekme (9,4 punkti), un pieaugusi ražojumu klāsta ietekme 5,2 punktu apmērā, ko nodrošināja uz vērtību un jauno produktu panākumiem orientētā komerciālā politika:
TIRDZNIECĪBAS REZULTĀTI – SVARĪGĀKAIS PIRMAJĀ CETURKSNĪ
Renault Group 2023. gada pirmajā ceturksnī reģistrētais pārdošanas apjoms 535 000 par 14,1% pārsniedz 2022. gada pirmā ceturkšņa rezultātu. Eiropā Grupas pārdošanas apjoms pieaudzis par 27,3%, tirgus apjomam pieaugot par 16,2%.
Renault Group ir daudz ieguvusi, atjaunojot Renault zīmolu ar Arkana, Megane E-TECH Electric un Austral un Dacia zīmolu – ar Jogger. Grupa turpina koncentrēties uz visienesīgākajiem kanāliem – pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā piecās galvenajās Eiropas valstīs4 sasniedza 68%.
Eiropā Renault zīmola pārdošanas apjoms sasniedza gandrīz 230 000 automobiļu, 2023. gada pirmajā ceturksni pieaugot teju par 20%. Zīmols veiksmīgi turpina attīstīt pārdošanas apjomu vērtību veidojošajos segmentos:
Dacia reģistrējis pārdošanas apjoma pieaugumu par 41%, Eiropā sasniedzot gandrīz 150 000 automobiļu – te nopelni ir produktu straujajai virzībai un jaunajai zīmola identitātei.
PIRMĀ CETURKŠŅA IEŅĒMUMI
Atgādinām, ka, ņemot vērā lēmumu pārdot 100% Renault Group piederošo Renault Russia akciju uzņēmumam City of Moscow un 67,69% AVTOVAZ akciju paketi uzņēmumam NAMI (automobiļu un dzinēju izpētes un izstrādes centrs), par kuru paziņoja 2022. gada 16. maijā, darbība Krievijā tika izņemta no Renault Group finanšu paziņojumiem un saskaņā ar IFRS 5 pret to attiecas kā pret pārtrauktu darbību ar atpakaļejošu iedarbību no 2022. gada 1. janvāra.
Līdz ar to 2023. gada pirmajā ceturksnī vairs neietver rūpniecisko darbību Krievijā. Grupas ieņēmumi 2023. gada pirmajā ceturksnī ir pārrēķināti, ņemot vērā šo jauno darbības tvērumu (ietekme – AVTOVAZ -527 miljoni eiro un Renault Russia -367 miljoni eiro).
Grupas ieņēmumi 2022. gada pirmajā ceturksnī bija 11,5 miljardi – par 29,9% vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī. Pie nemainīga klāsta un valūtas kursa Grupas ieņēmumi pieauga par 33,5%.
Autobūves ieņēmumi sasniedza 10,5 miljardus eiro – par 29,7% vairāk, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni. Šis lielais pieaugums galvenokārt skaidrojams ar šādiem faktoriem:
Šī pozitīvā ietekme ar uzviju kompensē:
Mobility Services ieņēmumi 2023. gada pirmajā ceturksnī bija 9 miljoni eiro, salīdzinot 8 miljonu eiro ieņēmumiem 2022. gada pirmajā ceturksnī.
Mobilize Financial Services (iepriekš RCI Bank and Services) publicējusi 2023. gada pirmajā ceturkšņa ieņēmumus 974 miljonu eiro apmērā – par 32,2% vairāk, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni. Pieaugums saistīts ar augstākām procentu likmēm un jaunu līgumu skaita palielinājumu ar lielāku vidējo finansēto summu.
Vidējais aktīvu apjoms (49,4 miljardi eiro) pieaudzis par 13%, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni. Pieaugumu veicinājusi automobiļu krājumu atjaunošanās tirdzniecības vietās, kā arī jauna finansējuma mazumtirdzniecības uzņēmumiem palielinājums par 17,4%.
2023. gada 31. martā kopējais krājums (ieskaitot neatkarīgo izplatītāju tīklu) bija 580 000 automobiļu.
2023. FINANŠU GADA FINANŠU PROGNOZES
Renault Group apstiprina savas 2023. finanšu gada finanšu prognozes:
(miljonos eiro) |
2022. 1 |
2023. |
Izmaiņas 2023./2022. |
1. ceturksnis |
|||
Autobūve |
8109 |
10 515 |
+29,7% |
Mobility Services |
8. |
9. |
+12,5% |
Pārdošanas finansēšana |
737 |
974 |
+32,2% |
Kopā |
8854 |
11 498 |
+29,9% |
RENAULT GROUP 15 LIELĀKIE TIRGI 2023. GADA MARTA BEIGĀS
Gads līdz 2023. gada martam |
Apjomi 1 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
|
(vienībās) |
tirgus daļa |
||
(%) |
|||
1. |
FRANCIJA |
127 052 |
24,9 |
2. |
ITĀLIJA |
49 689 |
10,5 |
3. |
VĀCIJA |
33 669 |
4,6 |
4. |
TURCIJA |
32 074 |
13,6 |
5. |
SPĀNIJA |
29 709 |
10,9 |
6. |
BRAZĪLIJA |
26 298 |
6,0 |
7. |
APVIENOTĀ KARALISTE |
23 906 |
4,1 |
8. |
RUMĀNIJA |
18 081 |
43,9 |
9. |
BEĻĢIJA un LUKSEMBURGA |
17 145 |
10,5 |
10. |
INDIJA |
15 013 |
1,3 |
11. |
MAROKA |
14 040 |
38,1 |
12. |
POLIJA |
12 961 |
9,3 |
13. |
ARGENTĪNA |
11 661 |
10,2 |
14. |
NĪDERLANDE |
10 598 |
9,0 |
15. |
MEKSIKA |
9415 |
3,0 |
RENAULT GROUP KOPĒJAIS PASAŽIERU AUTOMOBIĻU UN VIEGLĀ KOMERCTRANSPORTA PĀRDOŠANAS APJOMS PĒC ZĪMOLA
Pirmais ceturksnis |
Pirmais ceturksnis |
||
2022. 1 |
2023. |
Izmaiņas (%) |
|
RENAULT |
|||
Pasažieru automobiļi |
256 840 |
266 867 |
+3,9 |
Vieglais komerctransports |
69 660 |
87 678 |
+25,9 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports
|
326 500 |
354 545 |
+8,6 |
RENAULT KOREA MOTORS |
|||
Pasažieru automobiļi |
12 032 |
6908 |
-42,6 |
DACIA |
|||
Pasažieru automobiļi |
126 462 |
170 496 |
+34,8 |
Vieglais komerctransports |
1497 |
1293 |
-13,6 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
127 959 |
171 789 |
+34,3 |
ALPINE |
|||
Pasažieru automobiļi |
710 |
562 |
-20,8 |
CITI2 |
|||
Pasažieru automobiļi |
1737 |
1208 |
-30,5 |
Vieglais komerctransports |
33 |
- |
|
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
1770 |
1208 |
-31,8 |
RENAULT GROUP |
|||
Pasažieru automobiļi |
397 781 |
446 041 |
+12,1 |
Vieglais komerctransports |
71 190 |
88 971 |
+25,0 |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
468 971 |
535 012 |
+14,1 |
Par Renault Group
Renault Group atrodas mobilitātes veidošanas un inovāciju priekšgalā. Grupu stiprina tās alianse ar Nissan un Mitsubishi Motors, kā arī tās pieredze auto elektrifikācijas jomā. Renault Group ietilpst četri zīmoli: Renault, Dacia, Alpine un Mobilize, kas saviem klientiem piedāvā ilgtspējīgus un inovatīvus mobilitātes risinājumus. 2022. gadā Renault Group pārdeva vairāk nekā 2,1 miljonu automobiļu. Grupa ir pārstāvēta vairāk nekā 130 valstīs un pašlaik nodarbina vairāk nekā 111 000 darbiniekus, Grupa nodarbina gandrīz 106 000 cilvēku, kas ik dienas īsteno uzņēmuma mērķi panākt, lai mobilitāte satuvina cilvēkus. Uzņēmums vienmēr stājas pretī izaicinājumiem un ir apņēmies sasniegt savas vērienīgās transformācijas uzstādītos mērķus. Renault Group fokusējas uz jauno tehnoloģiju un pakalpojumu attīstību, kā arī uz jaunu, vēl konkurētspējīgāku un sabalansētāku elektroauto ražošanu. Atbildot uz vides problēmām, grupas mērķis ir līdz 2040. gadam panākt oglekļa neitralitāti Eiropā. https://www.renaultgroup.com/en/