Grupas automobiļu iepriekšpasūtījumi Eiropā joprojām ir rekordlielā skaitā, 2022. gada 31. decembrī sasniedzot 3,5 mēneša pārdošanas apjomu.
Renault zīmols Eiropā un ārvalstīs veiksmīgi kāpina pārdošanas apjomu vērtību veidojošos segmentos.
- Renault ir starp trim veiksmīgākajiem zīmoliem elektrifikācijas jomā un ir trešais lielākais zīmols elektrifikācijas (pasažieru automobiļu) tirgū, apjomam pieaugot par 12%, salīdzinot ar 2021. gadu, un trešais lielākais zīmols tikai elektroautomobiļu tirgū. Kopumā vairāk nekā puse no Renault automobiļiem pārdoti mazumtirdzniecībā Eiropā (par 8 punktiem vairāk nekā 2021. gadā). Kopš 2021. gada pieaudzis arī Renault C segmenta automobiļu pārdošanas apjoms – īpaši labi ir klājies Arkana – pārdoti 80 000 automobiļu – un Mégane E-Tech electric – pārdoti 33 000 automobiļu.
- Renault nostiprina savas pozīcijas savos galvenajos tirgos ārpus Eiropas: Turcijā (+22,6% vs. 2021.), Marokā (+11,4% vs. 2021.) un Latīņamerikā (+8% vs. 2021.).
2022. gadā pārdots rekordliels skaits Dacia automobiļu – 573 800, kas ir par 6,8% vairāk nekā 2021. gadā. Dacia apstiprina, ka ieņem trešo vietu Eiropā pēc mazumtirdzniecības pārdošanas apjoma, aptverot rekordlielu tirgus daļu – 7,6%. Šos panākumus nodrošinājuši četri atjaunotie modeļi ar jauno zīmola identitāti:
- Sandero – privātpersonām visvairāk pārdotais automobilis Eiropā kopš 2017. gada;
- Duster – otrais privātpersonām visvairāk pārdotais automobilis Eiropā un privātpersonām visvairāk pārdotais SUV kopš 2018. gada;
- Jogger savā pirmajā pārdošanas gadā kļuva par otro privātpersonām visvairāk pārdoto C segmenta automobili (neieskaitot SUV) Eiropā;
- Spring – trešais privātpersonām visvairāk pārdotais elektroautomobilis Eiropā.
Alpine apstiprina, ka trešo gadu pēc kārtas piedzīvo izaugsmi – 2022. gadā pārdoti 3546 automobiļi, kas ir par 33% vairāk – tas saistīts ar ierobežotās sērijas ikoniskā A110 klāsta panākumiem. Vienlaikus Alpine neatlaidīgi tiecas uz paplašināšanos ārvalstīs, ieejot jaunos tirgos un spēcīgi attīstot savu tīklu par 40%.
RENAULT GROUP PĀRDOŠANAS APJOMS PĒC ZĪMOLA
|
2022. |
2021. |
izmaiņas, % |
Renault |
Pasažieru automobiļi |
1 088 836 |
1 188 002 |
-8,3% |
Vieglais komerctransports |
326 810 |
374 160 |
-12,7% |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
1 415 646 |
1 562 162 |
-9,4% |
Dacia |
Pasažieru automobiļi |
569 208 |
502 912 |
13,2% |
Vieglais komerctransports |
4 629 |
34 181 |
-86,5% |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
573 837 |
537 093 |
6,8% |
Renault Korea Motors |
|
Pasažieru automobiļi |
51 083 |
57 480 |
-11,1% |
JinBei&Huasong |
Pasažieru automobiļi |
0 |
39 |
-100,0% |
Vieglais komerctransports |
0 |
15 960 |
-100,0% |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
0 |
15 999 |
-100,0% |
EVeasy |
Pasažieru automobiļi |
6 987 |
4 168 |
67,7% |
Mobilize |
Pasažieru automobiļi |
75 |
0 |
|
Renault Group |
Pasažieru automobiļi |
1 719 735 |
1 755 261 |
-2,0% |
Vieglais komerctransports |
331 439 |
424 301 |
-21,9% |
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports |
2 051 174 |
2 179 562 |
-5,9% |
RENAULT GROUP 15 LIELĀKIE TIRGI 2022.GADĀ
|
2022. |
APJOMS ( VIENĪBĀS) |
TIRGUS DAĻA
Pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports(%) |
1. |
FRANCIJA |
470 280 |
25,1 |
2. |
VĀCIJA |
161 146 |
5,6 |
3. |
ITĀLIJA |
141 108 |
9,6 |
4. |
TURCIJA |
135 639 |
17,3 |
5. |
BRAZĪLIJA |
126 689 |
6,5 |
6. |
SPĀNIJA UN KANĀRIJU SALAS |
103 417 |
11,1 |
7. |
INDIJA |
87 118 |
2,0 |
8. |
APVIENOTĀ KARALISTE |
76 329 |
4,0 |
9. |
MAROKA |
65 287 |
40,4 |
10. |
DIENVIDKOREJA |
52 621 |
3,2 |
11. |
RUMĀNIJA |
51 851 |
36,1 |
12. |
KOLUMBIJA |
49 521 |
20,9 |
13. |
POLIJA |
48 062 |
10,0 |
14. |
BEĻĢIJA UN LUKSEMBURGA |
47 329 |
10,0 |
15. |
ARGENTĪNA |
44 696 |
11,8 |
Par Renault Group
Renault Group atrodas mobilitātes veidošanas un inovāciju priekšgalā. Grupu stiprina tās alianse ar Nissan un Mitsubishi Motors, kā arī tās pieredze auto elektrifikācijas jomā. Renault Group ietilpst četri zīmoli: Renault, Dacia, Alpine un Mobilize, kas saviem klientiem piedāvā ilgtspējīgus un inovatīvus mobilitātes risinājumus. 2021. gadā Renault Group pārdeva 2,7 miljonus automobiļu. Grupa ir pārstāvēta vairāk nekā 130 valstīs un pašlaik nodarbina vairāk nekā 111 000 darbiniekus, kuri ikdienā iemieso tās pastāvēšanas jēgu, lai mobilitāte mūs tuvinātu cits citam. Uzņēmums vienmēr stājas pretī izaicinājumiem un ir apņēmies sasniegt savas vērienīgās transformācijas uzstādītos mērķus. Renault Group fokusējas uz jauno tehnoloģiju un pakalpojumu attīstību, kā arī uz jaunu, vēl konkurētspējīgāku un sabalansētāku elektroauto ražošanu. Atbildot uz vides problēmām, grupas mērķis ir līdz 2040. gadam panākt oglekļa neitralitāti Eiropā. https://www.renaultgroup.com/en/