25 gadus pēc ieiešanas ludospace segmentā ar nepārspējamu, praktisku dizainu, tostarp pašām pirmajām bīdāmajām sānu durvīm, Renault Kangoo saglabājis uzticību savai būtībai, atklājot jauno un kļūstot mūsdienīgāks.
Arī Kangoo ir savs veiksmes stāsts – Renault pārdevis 4,4 miljonus šī modeļa auto 50 valstīs visā pasaulē. Tajā ir apvienots labākais no abām pasaulēm – tas var būt automobilis ģimenēm ar elegantu dizainu un plašu vietu iekšpusē, kā arī Kangoo var būt transportlīdzeklis profesionāļiem ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu un izturīgu konstrukciju.
Pēc nerimstošajiem uzlabojumiem un novatorisma šo gadu gaitā, Renault Kangoo tagad pirmo reizi vēsturē pieejams E-Tech Electric versijā.
Visam vērtīgajam un nepieredzētajam, kas vienmēr piemitis Kangoo, klāt vēl nākusi elektriskā piedziņa
Jaunajam Kangoo E-Tech Electric ir visas tās pašas praktiskās funkcijas un aprīkojums drošībai un ērtībām, kāds ir versijai ar iekšdedzes dzinēju:
- ērta otrā rinda un vairāk plašuma, nekā jebkuram citam automobilim šajā kategorijā – trīs, pietiekami plašas vietas, kurās ērti var sasēsties trīs pieaugušie, un gaisa plūsmas atvere, kas visiem pasažieriem aizmugurējos sēdekļos nodrošina optimālu komfortu;
- glabāšanas nodalījumi ar kopējo tilpumu virs 49 litriem, ieskaitot Easy Life atvilktni;
- ietilpīgs 850 litru bagāžas nodalījums – plašākais savā kategorijā, ar iespēju to paplašināt līdz 2500 litriem, pabīdot otrās rindas sēdekļus (tikai jaunajā Kangoo E-Tech Electric);
- inovatīvie jumta reliņi, kurus var regulēt, neizmantojot instrumentus;
- 14 vadītāja atbalsta sistēmas, tostarp 2. līmeņa automātika papildu drošībai.
Ārpusē Kangoo joprojām ir tam raksturīgais motora pārsegs ar horizontālām līnijām un izteiksmīga vertikāla priekšdaļa ar režģi, kurā aiz logotipa ierīkota uzlādēšanas kontaktligzda.
Tāpat kā versijai ar iekšdedzes dzinēju, iekšpusē ir jauns vadības panelis (dažām versijām ar tumšu koka apdari). Vadītāja vieta ir ērta, un sēdeklis ir kļuvis vēl ergonomiskāks. Vienīgās pārmaiņas ir vadības panelī, kurā redzama informācija par E-Tech.
Jaunajam litija jonu akumulatoram ir 45 kWh pilnībā izmantojamas jaudas – to veido astoņi atsevišķi un vienkārši remontējami moduļi. Jaunais Kangoo E-Tech Electric var nobraukt pat 285 km (WLTP ciklā), ar to pilnībā pietiek lielākajai daļai ikdienas vajadzību, turklāt uzturēšanas un lietošanas izmaksas ir nepieredzēti zemas.
Akumulatoriem ir 8 gadu jeb 160 000 km garantija. Pirms garantijas termiņa beigām Renault tos nomainīs bez maksas, ja to jauda lietošanas laikā samazināsies vairāk par 70% no nominālās jaudas (SoH).
Jaunajam Kangoo E-Tech Electric ir 90 kW dzinējs, kas nodrošina 245 Nm tūlītējo griezes momentu, lai braukšana būtu plūstoša un sniegtu sirdsmieru jebkuros apstākļos. Eko režīms, kas ierobežo automobiļa maksimālo ātrumu (110 km/h) un jaudu (56 kW), optimizē tā sniedzamību.
Vadītājs var izmantot kādu no trim reģeneratīvās bremzēšanas režīmiem:
- Sailing (salona ekrānā B1) – ierobežota reģenerācija braukšanai pa autoceļiem un ātrgaitas šosejām;
- Drive (B2) – reģenerācija pēc noklusējuma, ko izmantot dažādās situācijās. Atlaižot akseleratora pedāli, iedarbība ir līdzīga, kā automobilim ar iekšdedzes dzinēju;
- Brake (B3) – maksimāla reģenerācija, ko var izmantot satiksmes sastrēgumos vai braucot pa kalnu ceļiem.
Taisnību sakot, Kangoo E-Tech Electric mazliet pat pārspēj savu brāli ar iekšdedzes dzinēju.
Parastajai hidrauliskajai bremžu sistēmai ir ARBS (Adaptative Regenerative Brake System – adaptīvā reģenerācijas bremžu sistēma), kas maksimāli ļauj reģenerēt enerģiju.
Dažādās vilces un bremzēšanas režīmu kombinācijas sniedz vadītājam sešas iespējas, kā optimizēt sniedzamību atbilstoši automobiļa lietojumam un braukšanas apstākļiem.
Informācija par izvēlēto braukšanas režīmu, elektroenerģijas pārvaldību un vadītāja atbalsta sistēmām redzama 10 collu digitālajā krāsu ekrānā, ko var pilnībā individuāli pielāgot (pieejams papildus).
Lai nodrošinātu maksimālo sniedzamību visu gadu, jaunajam Kangoo E-Tech Electric ir divu zonu gaisa kondicionēšanas sistēma, ko darbina siltumsūknis. Sūknis silda gaisu ziemā un dzesē vasarā, izmantojot to pašu principu kā divējādas darbības gaisa kondicionieros. Apkures sistēma gaisu no ārpuses (noteiktu siltuma vienību jeb kaloriju daudzumu) pārnes uz iekšpusi, savukārt dzesēšanas sistēma aizvada kalorijas prom no pasažieru salona un izlaiž tās ārā.
Siltumsūkņa efektivitāte ir optimāla temperatūrā no -15 °C līdz +15 °C. Tas nodrošina ne vien pirmklasīgu termisko komfortu, bet arī nodrošina labāku automobiļa sniedzamību – līdz pat papildu 30 km WLTP ciklā.
Visbeidzot, jauno Kangoo E-Tech Electric var aprīkot ar apsildāmu vējstiklu, stūri un sēdekļiem. Šīs iespējas sniedz vēl vairāk komforta, izmantojot vien mazu daļu akumulatora enerģijas.
Jaunajam Kangoo E-Tech Electric var izvēlēties kādu no divām borta akumulatora uzlādes sistēmām:
- 11 kW trīsfāzu maiņstrāvas lādētāju izmantošanai mājsaimniecībās;
- 22 kW maiņstrāvas ātro lādētāju, kas ļauj uzlādēt auto no 5% līdz 80% divarpus stundās, un 80 kW līdzstrāvas lādētāju, kas ļauj atgūt 170 km apmēram 30 minūtēs.
Šī uzlādes sistēmu izvēle ļauj apmierināt visu jaunā Kangoo E-Tech Electric lietotāju vajadzības.
Glabāšanas kaste ir salokāma un ļoti praktiska, bagāžas nodalījumā tajā var ievietot dažādus kabeļus (trešā režīma uzlādēšanas kabeli un papildu elastīgo lādētāju, kas ļauj pieslēgties mājsaimniecības vai greenup kontaktligzdai).
Pieslēdzoties 11 kW publiskajai uzlādēšanas vietai, jaunais Kangoo E-Tech Electric uzlādēsies no 15% līdz 80% divās stundās un 40 minūtēs; pieslēdzoties 7,4 kW ligzdai, uzlāde no 15% līdz 100% notiks ātrāk nekā 6 stundās.
Akumulatoram ar 22 kW lādētāju ir šķidrā dzesēšanas sistēma un pretestības apsildes sistēma, kas nodrošina pareizu temperatūru, izvairoties no ietekmes uz sniedzamību un saīsinot uzlādēšanas laiku.
Visbeidzot, viedtālruņa lietotne MyRenault vai Renault Easy Link multivides sistēma jaunajam Kangoo E- Tech Electric nodrošina īpašus pakalpojumus, tostarp:
- var ieplānot akumulatora uzlādi un attālināti uzraudzīt akumulatora statusu;
- var ieplānot pasažieru salona uzsildīšanu vai atdzesēšanu pirms brauciena;
- ar lietotni vai multivides sistēmu var atrast uzlādes punktus paredzētajā maršrutā;
- lietotnē un sistēmā var redzēt galamērķus, kurus var sasniegt ar atlikušo akumulatora jaudu.
Jaunais Kangoo E-Tech Electric pieejams trīs versijās atbilstoši klienta konkrētām vēlmēm un vajadzībām:
- Authentic – ar pašu nepieciešamāko aprīkojumu, ko nosaka normatīvo aktu prasības, vai klientiem, kas vēlas automobili, kuru var lietot gan darbā, gan brīvajā laikā;
- Equilibre – klientiem, kas vēlas izmantot videi draudzīgus transporta pakalpojumus un vēlas ērtības, kuras izvēloties var ietaupīt arī naudu;
- Techno – ģimenēm vai pašnodarbinātiem profesionāļiem, kas vēlas visas iespējamās ērtības un drošību, kā arī izteiksmīgu dizainu.
Klienti varēs veikt šī modeļa pasūtījumus, sākot no šī gada 17. oktobra, un automobiļi tiks piegādāti 2023. gada sākumā.
Par Mobēžu – elektrisko sistēmu izcilības centru
Renault rūpnīca Mobēžā (Maubeuge), Francijas ziemeļos, Kangoo automobiļus visai pasaulei ražo jau kopš 1997. gada.
Šī rūpnīca kopā ar tām, kas atrodas Duē (Douai) un Ruī (Ruitz), veido jauno ElectriCity – Eiropā lielāko un konkurētspējīgāko elektroautomobiļu ražošanas centru. Līdz 2025. gadam Renault tajā plāno uzbūvēt 480 000 elektroautomobiļu.
Lai ražotu jauno Kangoo automobiļu un furgonu versijas, kā arī automobiļus partneriem Mercedes un Nissan, nodrošinot ražošanas kvalitātes standartus visaugstākajā līmenī, Renault šajā ražotnē ieguldīja 450 miljonus eiro un tajā izveidoja jaunu akumulatoru salikšanas darbnīcu.
Jaunā Kangoo E-Tech Electric dzinējs un lādētāji ir ražoti Renault rūpnīcā Klē (Cléon), Normandijā.
PAR RENAULT
Renault – vēsturisks mobilitātes zīmols un elektrisko transportlīdzekļu līderis Eiropā – vienmēr ir izstrādājis inovatīvus automobiļus. Ar stratēģisko plānu “Renaulution” Renault ir uzsācis vērienīgu, jaunu vērtību radošu transformāciju, virzoties uz konkurētspējīgāku, līdzsvarotāku un elektrificētāku automobiļu klāstu. Tā mērķis ir iemiesot mūsdienīgumu un inovatīvas tehnoloģijas enerģijas mobilitātes pakalpojumu jomā automobiļu nozarē un arī ārpus tās.