JAUNAIS RENAULT ARKANA – VĒL VAIRĀK “NOUVELLE VAGUE”, NEKĀ JEBKAD / RENAULT NORDE / Jaunumi

JAUNAIS RENAULT ARKANA – VĒL VAIRĀK “NOUVELLE VAGUE”, NEKĀ JEBKAD

Renault Arkana, kas tika laists klajā 2020. gada oktobrī, jau ir iepriecinājis 163 000 īpašnieku visā Eiropā. Baltijas pircēji ir iegādājušies 957 šī izcilā izskata kupejas, no tiem 258 Latvijā. Arkana, Austral un elektriskais Megane E-Tech ir galvenie modeļi Renault centienos ieņemt līderpozīcijas kompakto SUV segmentā.

Arkana ar savu Coupe SUV stilu, kurā apvienots enerģiskums un plašums, veido jaunus noteikumus, un pašlaik ir pārdošanā tirgos vairākos kontinentos – no Austrālijas, Jaunzēlandes un Japānas līdz Izraēlai un pat Čīlei. Augstākā līmeņa versijas – R.S. Line un E-Tech Engineered piedāvā papildu raksturu un enerģiskumu un ir lielā mērā ietekmējušas šī modeļa panākumus (tās veido53 % no kopējā pārdošanas apjoma Eiropā 2023. gadā).

Visvairāk pārdotā piedziņa ir E-tech full hybrid 145 ZS (63 % no pārdošanas apjoma Eiropā 2023. gada pirmajos sešos mēnešos).

Šim dzinējam tirgū nav līdzinieku – baudījums pie stūres, ko tas sniedz, ir nepieredzēts, un energoefektivitāte – izcila. Tas ir otrais kritērijs, kuram pircēji pievērš uzmanību, izvēloties automobili – aiz dizaina*

*NCBS aptauja, 2022. finanšu gads

JAUNS IZSKATS

Jaunajā Arkana, kuru Renault atklāj šodien, sākotnējā plūstošā sajūta, pašpārliecinātā izteiksme un jaudīgā uzbūve apvienota ar Renault jauno identitāti, kas ļauj pacelties vēl augstāk “Nouvelle Vague” jaunajā vilnī. Nouvel’R logotips ir iebūvēts režģī, lukturus savienojošās Deep Glossy melnās joslas centrā. Šī virsma ir vienā līmenī un gluda, tādēļ vēl elegantāka.

Nouvel’R logotipa dizains veido pamatu jaunam rakstam uz režģa – ar nolūku nestrukturētam dimantu izkārtojumam, kas atbalso centrālo formu. 3D efekts uz dimantu malām šķietami tos iegriež un piešķir dziļumu. Atkarībā no aprīkojuma versijas (Evolution, Techno vai Esprit Alpine), šie elementi būs ar melnu, Satin hroma vai Dark hroma apdari, tādējādi norādot uz pāreju augstākā līmenī. Augšējā režģa vertikālais raksts kopskatu padara saskaņotāku ar režģi bufera pamatnē.

Aerodinamiskā lāpstiņa, kas kļuvusi par R.S. Line un E-Tech Engineered versijas pazīšanās zīmi, tagad redzama uz bufera Techno un Esprit Alpine aprīkojuma versijās. Techno versijā lāpstiņa ir tādā pašā krāsā kā virsbūve, savukārt Esprite Alpine versijā – Satin pelēkā tonī.

Logotips bagāžas nodalījuma durvju centrā ir Dark hroma krāsā, pieskaņojoties logotipam priekšpusē, kā arī burtiem un izpūtējam. Lukturiem ir viegli dūmakaini kristālam līdzīgi pārsegi, kas piešķir modernu niansi.

Hroms uz dekoratīvajām detaļām (režģa, logu apmalēm utt.) atkarībā no versijas ir aizstāts ar melnu, Satin melnu vai Deep Glossy melnu pārklājumu.

JAUNĀ ESPRIT ALPINE APRĪKOJUMA VERSIJA

Tāpat kā nesen iznākušajiem modeļiem Renault klāstā, jaunajam Arkana piedāvājuma augšgalā tagad ir arī sportiski elegantā Esprit Alpine aprīkojuma versija, kas skaisti sader ar automobiļa personību.

Viena no eksterjera iezīmēm ir Satin pelēkā lāpstiņa uz priekšējā bufera. Cita iezīme ir Shale pelēka emblēma, kas iestrādāta Deep Glossy melnajā spārna apdarē. Automobilim ir arī jauni 19 collu dekoratīvi riteņi, kas piešķir papildu cēlumu un sportiskumu. Jauns elerons, kura forma pielāgojas jumtam, pastiprina aizmugurējās daļas aerodinamiku.

Iekšpusē sēdekļos izmantota Eco Tep (10 % bioloģiskas izcelsmes materiāli) materiāla un zamša imitācijas kombinācija (vairāk nekā agrākajos R.S. Line un E-Tech Engineered augstākās klases modeļos). Tagad sēdekļiem ir zilas horizontālas nošuves un Alpine logotips uz atzveltnes, savukārt drošības siksnas rotā divas zilas strīpas.

Durvju iekšpusei un stūrei ir sarkanas, baltas un zilas nošuves, savukārt priekšējā paneļa apšuvums pret pasažieri līdzinās šīfera iezim, radot elegantu, neuzbāzīgu iespaidu.

Lai kādu piedziņu jūs izvēlētos, jaunā Arkana Esprit Alpine vadītāja vietā ierīkots e-shifter ātrumu pārslēgs bez mehāniskiem kabeļiem.

VIENKĀRŠĀKS KLĀSTS UN VAIRĀK ĒRTĪBU

Jaunā Arkana klāsts ir sašaurināts līdz trim apdares versijām: Evolution, Techno un Esprit Alpine.

Evolution tagad standarta aprīkojumā iekļauta navigācija Renault EASY LINK informācijas un izklaides sistēmā, kas nodrošina arī bezvadu savienojumu ar Android Auto un Apple CarPlay. Digitālais ekrāns vadības panelī joprojām ir septiņas collas pa diagonāli, taču tagad informāciju parāda plašākā laukumā.

Techno versijā ir ne vien virsbūvei pieskaņota aerodinamiskā lāpstiņa, bet arī saglabāti tādi paši riteņi kā R.S. Line un E-Tech Engineered versijām. Logotips un burti aizmugurē ir Satin hroma krāsā.

Ar šo modeli tiek ieviesta jauna virsbūves krāsa – Midnight zila, un tam var izvēlēties tās pašas piedziņas: E-Tech full hybrid 145 ZS, benzīna mild hybrid140 ZS vai 160 ZS.

E-TECH FULL HYBRID 145 ZS PIEDZIŅA AR E-SAVE REŽĪMU

Baudījums pie stūres, braucot ar E-Tech full hybrid 145 ZS piedziņu, nelīdzinās nekam citam – elektriskajā režīmā braukšana ir plūstoša, tomēr vienlaikus enerģiska un efektīva. Tajā apvienoti divi elektromotori (36 kW galvenais motors un 18 kW augstsprieguma startera ģenerators) ar četru cilindru, 1,6 litru 69 kW (94 ZS) benzīna dzinēju, viedo dažādu režīmu “dog box” tipa pārnesumu kārbu bez sajūga un 1,2 kWh akumulatoru.

Pārnesumkārba pārvalda četrus pārnesumus benzīna dzinējā un divus pārnesumus galvenajā elektromotorā. Citiem vārdiem – izmantojot E-Tech full hybrid piedziņu, jums ir pieejamas 14 iespējamās dzinēja un motora kombinācijas, kas ļauj optimizēt energoefektivitāti.

Šo automobili iedarbināšanas laikā vienmēr darbina elektromotors. Ar elektromotoru tas var darboties pat 80 % laika, braucot pa pilsētu, tādējādi samazinot patēriņu par 40 % salīdzinājumā ar standarta benzīna dzinēju. Efektīvā piedziņa ļauj samazināt CO2 izmešu daudzumu līdz pat 105 g/km, kas šajā kategorijā ir izcils rādītājs. Jūs varat ne vien baudīt klusumu elektriskajā režīmā, bet arī izbaudīt auto vadīšanas ērtības, jo nav jāapstājas, lai uzlādētu akumulatoru.

Jaunā Arkana E-Tech full hybrid 145 ZS piedziņai ir e-save funkcija. Varat to izvēlēties automobiļa centrālajā ekrānā pie automobiļa iestatījumiem vai kā braukšanas režīmu versijās, kuru aprīkojumā ir MULTI-SENSE iestatījumi. Šī funkcija notur akumulatora uzlādes līmeni vismaz uz 40 %, lai jums būtu papildu rezerve braukšanai elektriskajā režīmā, ja nepieciešams, kā arī, lai palīdzētu dzinējam, braucot augšup stāvās nogāzēs.

PATĪKAMA AUTOVADĪŠANAS PIEREDZE

Jaunais Arkana ir būvēts uz Alianses izstrādātās CMF-B modulārās platformas. Šī platforma ir izslavēta tās efektivitātes un sniegtā braukšanas baudījuma dēļ, kā arī izcilā daudzpusīguma, augsta līmeņa manipulēšanas iespēju un lieliskā komforta dēļ.

Papildus automobiļa pārliecinošajai saķerei ar ceļu, jaunā Arkana aizmugurējie riteņi pielāgojas, lai saglabātu izcilu stabilitāti, lielā ātrumā izbraucot līkumus. Sāniskā kustība ir ierobežota pat uz visgrambainākajiem ceļiem. Precīzā un tiešā stūre uzlabo šasijas veiktspēju, savukārt īsais apgriešanās diametrs(11,2 metri) nodrošina papildu veiklību.