ENERĢIJAS ATGŪŠANA BREMZĒŠANAS FĀZĒ
Automašīnas akumulators atgūst enerģiju katrā bremzēšanas reizē. Jaunā Megane E-Tech electric radītāji ir spēruši soli tālāk un aprīkojuši auto ar uzlabotu četru līmeņu bremzēšanas enerģijas atgūšanas sistēmu, kas ļauj ikvienam lietotājam iegūt optimālo gaitas rezervi neatkarīgi no braukšanas stila.
Autovadītājam ir jāpārslēdz ātrumkārbas pārnesums D pozīcijā, lai aktivizētu sistēmu un kinētiskā enerģija varētu tikt atgūta bremzēšanas fāzē (noņemot kāju no gāzes pedāļa, un mašīnai palēninot gaitu). Pēc tam šī enerģija tiek pārvērsta elektrībā un uzkrāta akumulatorā. Tādējādi transportlīdzeklis darbojas efektīvāk un tiek palielināta gaitas rezerve, vienlaikus saudzējot bremzes.
Jaunajā Megane E-Tech electric šīs funkcijas darbība ir tikusi optimizēta. Vadītājs var izvēlēties vienu no četriem enerģijas atgūšanas režīmiem bremzēšanas fāzē. Režīmu var mainīt ar lāpstiņām, kas atrodas zem stūres – no 0 režīma (bez enerģijas atgūšanas) līdz 3. režīmam (maksimālā enerģijas atgūšana un optimālā bremzēšana ar dzinēju, kas ir paredzēta ļoti intuitīvai braukšanai pilsētā).
VIEDA SILTUMENERĢIJAS PĀRVALDĪBA
Transportlīdzekļa gaitas rezervi ietekmē arī tā energoefektivitāte. Jaunajā Megane E-Tech electric ieviestā viedā akumulatoru un motora bloka zaudētās siltumenerģijas pārvaldības sistēma ļauj atgūt šo enerģiju un izmantot to vēlreiz automašīnas salona apsildei. Pateicoties šim risinājumam, akumulatorā un motora blokā ir iespējams izmantot arī šķidruma dzesēšanas sistēmu.
Kā tieši darbojas jaunā Megane E-Tech electric siltumenerģijas pārvaldības sistēma? Ideālus apstākļus akumulatora darbībai nodrošina temperatūra, kas ir aptuveni 35 grādi pēc Celsija. Tas nozīmē, ka akumulators ir jāuzsilda ziemā un jāatdzesē vasarā. Ekstrudēta alumīnija vadi, kas atrodas zem akumulatora, ļauj vai nu uzsildīt akumulatoru ar augstsprieguma sildītāju, vai nu to atdzesēt, izmantojot iztvaicētāju, kurš uztver siltumu no dzesēšanas šķidruma. Šīs sistēmas augstums ir tikai 18 mm, tādēļ akumulatoru bija iespējams uzstādīt piemērotākajā vietā motora telpā, kas savukārt radīja pozitīvu ietekmi uz ārējo dizainu un salonu.
No akumulatora un motora bloka atgūtā siltumenerģija tiek izmantota automobiļa salona apsildei. Atbilstošas temperatūras uzturēšanai salonā tiek izmantots jaunākās paaudzes siltumsūknis. Tā shēma ietver apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu ar elektroniski vadāmiem vārstiem.
Akumulatora temperatūras uzturēšana ap 35 grādiem pēc Celsija ir svarīga arī tad, kad automašīna tuvojas uzlādes stacijai. Tādējādi var efektīvāk izmantot elektroauto termināļa parametrus, kā arī ātrāk vai pilnīgāk uzlādēt akumulatoru. Tas iespējams, jo navigācijas sistēma analizē iepriekš ieprogrammēto maršrutu un paredz, kurā brīdi var rasties nepieciešamība uzlādēt automašīnu.
PAR RENAULT
Renault – vēsturisks mobilitātes zīmols un elektrisko transportlīdzekļu līderis Eiropā – vienmēr ir izstrādājis inovatīvus automobiļus. Ar stratēģisko plānu “Renaulution” Renault ir uzsācis vērienīgu, jaunu vērtību radošu transformāciju, virzoties uz konkurētspējīgāku, līdzsvarotāku un elektrificētāku automobiļu klāstu. Tā mērķis ir iemiesot mūsdienīgumu un inovatīvas tehnoloģijas enerģijas mobilitātes pakalpojumu jomā automobiļu nozarē un arī ārpus tās.